مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

اعزام 12 هزار دانش آموز استان کردستان به اردوهای راهیان نور در سال 96

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت : در سال جاری 12 هزار نفر از دانش آموزان استان در قالب اردوهای راهیان نور برای بازدید از یادمانهای دفاع مقدس به جبهه های جنوب و شمال غرب کشور اعزام خواهند شد .

کد مطلب: ۶۴۷۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری راهیان نور ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، اظهار داشت : این برنامه ارزشی ابزاری برای غنای فرهنگی و مقابله با تهدیدات نرم دشمن است .

وی با اشاره به اعزام اردوهای راهیان نور در سال 96 گفت : در سال جاری 12 هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان از یادمانهای دفاع مقدس بازدید خواهند کرد که از این تعداد 9 هزار نفر به مناطق عملیاتی شمال غرب واقع در شهرهای مریوان و بانه اعزام و تعداد 3 هزار نفر نیز به جبهه های جنوب اعزام می شوند .

رشید قربانی با بیان اینکه مرحله اول اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان از هفتم مرداد 96 آغاز خواهد شد، گفت : در این برنامه عظیم فرهنگی دانش آموزان علاوه بر بازدید از یادمانهای دفاع مقدس در برنامه های فصل رویش در مریوان و مجاهدتهای خاموش در سنندج شرکت خواهند کرد .

قربانی گزارشی از اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان در سال 95 نیز ارائه کرد و با بیان اینکه بیش از 18 هزار نفر از دانش آموزان استان در سال گذشته به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند از تحقق صد درصدی سهم استان در این برنامه خبر داد و گفت : عملکرد استان در این خصوص 2 درصد بیش از سهمیه منظور شده بوده است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اجرای این برنامه علاوه بر توجه به بعد کمی ، ابعاد کیفی آن نیز مورد توجه بوده است ، انتخاب کردستان به عنوان استان برتر در برگزاری اردوهای راهیان نور در چند سال اخیر و به ویژه در سال 95 را نشانگر این مهم دانست .

وی ادامه داد : در همین راستا در سطح استان با برگزاری مراسم از خادمین شهدا، عوامل و دست اندرکاران راهیان نور استان تجلیل شد .

قربانی در پایان به اهداف این برنامه فرهنگی نیز اشاره کرد و تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی ، ارتقای سطح بینش سیاسی و اجتماعی ، توسعه و تعمیق باورهای انقلابی ، توسعه و تقویت مهارتهای اجتماعی و الگو گیری دانش آموزان از شهدا و ایثارگران را از مهم ترین اهداف اردوهای راهیان نور دانش آموزی نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار