معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزيرآموزش و پرورش:

توجه به آموزش وپرورش به توسعه ملی در همه ابعاد منجر می شود

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزيرآموزش و پرورش تاکید کرد: توجه به آموزش وپرورش به توسعه ملی در همه ابعاد منجر می شود.

کد مطلب: ۶۴۷۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حسين فرزانه در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش استان های سراسرکشور در تبریز گفت: سرمایه انسانی در اول به عنوان یک ابزار تولید مطرح شد و در این راستا ما بایستی به اصل انباشت سرمایه توجه کنیم.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزيرآموزش وپرورش عامل پيشرفت دو كشور جنگ زده آلمان و ژاپن پس از جنگ جهاني دوم را سرمايه گذاري در نظام تعليم و تربيت آنها دانست و ادامه داد: بزرگترين سرمايه هر كشوري نيروي انساني است كه اگر تحت آموزش سيستم تعليم و تربيت كارآمد قرار گيرد توسعه ملي آن كشور اتفاق مي افتد.

وی عمل به اقتصاد مقاومتی را، راه برون رفت از مشکلات اقتصادي کشور دانست و افزود: کمبود منابع سرمایه مشکل نبوده بلکه عدم دانش علمی وتفکر نادرست مشکل ما است.

فرزانه با اشاره به اینکه دانش مهندسی، دانش انسانی و دانش مدیریتی سه دانش موجود در حوزه اجرایی است، افزود: در این راستا، دانش مدیریتی مهم ترین دانشی است که به استفاده بهینه از منابع موجود و الگوی تقسیم کار صحیح اشاره دارد.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزيرآموزش وپرورش تفويض اختيار به استان ها را امري ضروري دانست و اظهاركرد: براي دستگاهي به گستردگي آموزش و پرورش اگر بخواهد بهينه سازي كند،‌ تفويض اختيار، امري اجتناب ناپذير است .

فرزانه تصریح کرد: هيچ يك از حوزه هاي ستادي، مجاز به تعيين تكليف در موضوع منابع اعتباري استان نيستند و مديران كل بايد موضوع تفويض اختيار را به سطح مدارس بكشانند و سرانه را در اختيار مدرسه قرار دهند.

وی با تاکید براینکه تعلیم وتربیت زیربنا توسعه کشورها درجهان محسوب می شود، گفت: توسعه ملی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در گرو توجه به آموزش وپرورش میسر خواهد شد و بی تردید معلمان بعنوان پیشتازان تعلیم وتربیت بوده و در خط مقدم این امر قرار دارند.

فرزانه با اشاره به اینکه رشد تکنولوژی افزایش هزینه ها را دار پی دارد، تصريح كرد: در این راستا برای ارتقای سطح کیفیت آموزشی، بايد در جهت جذب منابع دولتي تلاش نموده و درکنارمديريت هزينه، رويكردمان به سمت تامين مالي از منابع غيردولتي است.

معاون وزیرآموزش وپرورش با بیان اینکه حق الزحمه امتحانات اخیرا پرداخت شد، خاطرنشان کرد: معوقات بعضی بخش ها و معلمان حق التدریس بزودی پرداخت خواهد شد.

فرزانه یادآورشد: بر اساس پیگیری هاي به عمل آمده و هم‌ چنين مساعدت هاي دولت محترم در ابتداي سال جاري مبلغ سي و دو هزار و پنجاه و هشت ميلياردریال، بابت پرداخت پاداش پايان خدمت كليه فرهنگيان بازنشسته سال 1395به وزارت آموزش و پرورش اختصاص يافت كه بر همين اساس، كليه مطالبات مربوط به پاداش پايان خدمت فرهنگيان تا پايان سال 1395 به طوركامل تسويه گرديد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار