رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي:

تلاش مي كنيم رشته هاي تحصيلي را بر اساس توسعه متوازن كشور ارائه دهيم

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش مي كنيم رشته‌هاي تحصيلي را بر اساس توسعه متوازن كشور ارائه دهيم.

کد مطلب: ۶۴۷۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان اظهاركرد: چند سالي است كه سند تحول بنيادين به منظور اجرا ابلاغ شده است و ما نيز برنامه درسي ملي را تدوين كرده ايم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي افزود: براي تحقق اين هدف كه مبتني بر شايستگي است، 11 حوزه يادگيري پيش بيني كرده ايم كه شامل تفكر و، قرآن و معارف اسلامي، رياضيات، علوم تجربي، بهداشت و سلامت، تاريخي، كار و فناوري، مهارت هاي زندگي و زبان هاي خارجي و است.
وي ادامه داد: اين 11 حوزه يادگيري نسبت به هر مقطع منقبض يا منبسط مي شوند به طوري كه در دوره دوم متوسطه رشته هاي نظري دانش آموزان را براي ورود به دانشگاه آماده مي كند و رشته هاي فني حرفه اي و كاردانش نيز دانش آموزان را براي ورود به بازار كار پيش مي‌ برد.
محمديان تصريح كرد: با پيگيري هاي انجام شده اقدام به راه اندازي گروه منتقدان كتاب درسي كرده ايم تا كتاب ها را براساس شاخص ها نقد كنند.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي عنوان‌ كرد: مباني حاكم بر كتاب هاي درسي، سند تحول و برنامه درسي ملي، سياست هاي كلي مقام معظم رهبري و سياست‌هاي كلي اشتغال و جمعيت است.
وي با بيان اين كه امسال نزديك به 300 عنوان كتاب جديدالتاليف را در سال تحصيلي 97-96 ارائه مي‌دهيم، افزود: ما به دنبال جذب دانش آموزان به رشته‌هاي تحصيلي فني حرفه‌اي و كاردانش هستيم تا در جهت توسعه اشتغال و توليد براي ايجاد ثروت گام برداريم كه در اين راستا، فرهنگسازي خانواده‌ها، تجهيز هنرستان‌ها در رشته‌هاي مختلف و بكارگيري نيروي انساني ماهر اهميت بسزايي دارد.
محمديان با تاكيد بر اين كه در حوزه دانشگاه نيز به دنبال اين هستيم كه با توسعه متوازن كشور، رشته هاي تحصيلي خود را ارائه دهيم، تصريح كرد: هم اكنون كتاب‌هاي پايه يازدهم آماده چاپ است و دانش‌آموزان مي‌توانند از آنها استفاده كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار