معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :

همایش همیاران مشاور قطب 3 کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش همیاران مشاور و کارشناسان مشاوره، شهرستان ها و مناطق قطب 3 کشور با حضور معاون وزیر و مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از 7 تا 9 مردادماه به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۴۷۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

سید بهاءالدین ملک حسینی در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در همایش همیاران مشاور قطب 3 کشور میزبان 90 دانش آموز همیار مشاور، 120 کارشناس مشاوره و روسای ادارات استان های خوزستان،کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام خواهد بود.

وی افزود: در این همایش از هر استان 15 دانش آموز منتخب همیار مشاور پسر شرکت می کنند، همزمان با آن همایش همیار مشاور دختر در استان کرمانشاه برگزار می شود.

ملک حسینی هدف ازبرگزاری این همایش را تقویت روحیه مشارکت جویی در دانش آموزان برشمرد و گفت: فراهم آوردن زمینه مشارکت عملی، استفاده از توانمندی های دانش آموزان در پرورش خود و سایر دانش آموزان ،تقویت مسوولیت پذیری و حمایت اجتماعی از دیگر اهداف این همایش است.

ایشان در تشریح فرایند برگزاری این همایش بیان کرد: این همایش در بخش های علمی ـ آموزشی، اردویی ـ تفریحی، کارشناسان مشاوره و روسای ادارات استان های قطب 3 برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش اردویی و تفریحی این همایش بر عهده سازمان دانش آموزی است که در کنار موارد علمی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را به دانش آموزان آموزش می دهد.

وی ادامه داد: بخش روسای ادارات مشاوره و کارشناسان مشاوره شهرستان ها و مناطق این 6 استان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود.

سید بهاءالدین ملک حسینی در پاسخ به این سوال که همیار مشاور کیست و چگونه انتخاب می شود گفت: همیار مشاور دانش آموزی است که با شرایط و ضوابط خاص از بین دانش آموزان یک کلاس انتخاب شده و پس از گذراندن دوره های آموزشی بر اساس شرح وظایف مشخص که ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به همسالانش می پردازد.

وی تصریح کرد: انتخاب همیار مشاور از بین دانش آموزان دختر و پسر اول متوسطه در هر سال تحصیلی انتخاب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار