سازمان بنادر خبر داد:

نجات ۱۲۴ دریانورد ایرانی و خارجی طی ۳ ماه گذشته

سازمان بنادر و دریانوردی، طی ۳ ماه نخست سال جاری، ۱۲۴ دریانورد ایرانی و خارجی را نجات داده و به ۵۹ نفر نیز، خدمات پزشکی ارائه کرده است.

کد مطلب: ۶۴۷۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از سازمان بنادر و دریانوری، اداره کل حفاظت، جستجو و نجات دریایی این سازمان اعلام کرد: با بهره گیری از ۱۹ فروند شناورهای ناجی پیشرفته ویژه جست و جو و نجات، هر ساله تعداد زیادی از دریانوردان ایرانی و خارجی از خطر غرق شدن در آب های ایران نجات داده می شوند.

بنا بر اعلام این اداره کل، در حال حاضر ۲ فروند شناور جدید ناجی در دست ساخت و اضافه شدن به ناوگان جست و جو و نجات کشور است.

بر اساس این گزارش، کنوانسیون بین المللی جست وجو و نجات دریایی (Search and Rescue) سال ۱۹۷۹ در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به تصویب رسید و مفاد آن در سال ۱۹۸۵ لازم الاجرا شد. اهداف این کنوانسیون، ایجاد یک سیستم هماهنگ بین المللی در زمینه جست وجو و شیوه های نجات اشخاص سانحه دیده در دریا است.

این کنوانسیون، سازماندهی مراکز هماهنگی نجات دریایی و مراحل هماهنگی در ساحل و همچنین روش های همکاری چند کشور همسایه را برای انجام عملیات جست وجو و نجات در یک منطقه مشترک پیش بینی کرده است.

دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۳ به کنوانسیون مذکور ملحق و ملزم به ارائه خدمات جست وجو و نجات دریایی به گرفتارشدگان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار