دوره آموزشی تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی مدارس در ارومیه برگزار شد

معاون ارزشیابی و آموزش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از فناوری های نوین در حوزه ارزشیابی در راستای عدالت آموزشی است.

کد مطلب: ۶۴۷۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، سلامت صفری، معاون ارزشیابی و آموزش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در آیین آغازین دوره آموزشی تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی در باشگاه فراظهار کرد: استفاده از فناوری های نوین در حوزه ارزشیابی در راستای عدالت آموزشی، شفاف سازی و صیانت از حق الناس، امری اجتناب ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: سیستم های اطلاعاتی مرکز سنجش آموزش و پرورش در تسهیل فرآیند برنامه ریزی آموزشی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

صفری افزود: تصحیح اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی یکی از برنامه‌های مرکز سنجش است و برای اولین بار در شهریور سال جاری به صورت پایلوت انجام خواهد شد تا در صورت موفقیت، کلیه اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی تصحیح شوند.

این مقام مسوول اذعان کرد: در صورت محقق شدن تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، افزایش دقت و سرعت در اعلام نتایج امتحانات نهایی، از نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

اردشیر سیدسیاح، معاون آموزش متوسطه استان نیز اظهار کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی از خطای هاله ای که ناشی از خطا در تصمیم گیری و برنامه ریزی بدلیل ذهنیت و تصورات ایجاد شده می باشد، جلوگیری می کند.

وی خاطر نشان کرد: ادارات سنجش آموزش و پرورش همانند یک داشبورد مدیریتی نقش مهمی در تحلیل و راهبری طرحهای آموزشی ایفا می کنند.

ابراهیم محمدی، معاون پژوهش و برنامه ریزی استان نیز گفت: رعایت عدالت آموزشی و نظم و انضباط در فرآیند امتحانات امری ضروریست.

وی اذعان کرد: هدف توانمندسازی نیروی انسانی، افزایش بهره وری سازمان و در نهایت توسعه کشور است.

دوره آموزشی تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی با حضور روسا و کارشناس مسوولان سنجش و فناوری استان های کشور بمدت دو روز در باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار