تلاش برای حفاظت از ذخیره‌گاه‌های زیست کره دریای خزر

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری اکولوژی و تنوع زیستی یونسکو اعلام کرد: در تلاش هستیم با همکاری کشورهای حاشیه خزر بهترین راهکار برای حفاظت از ذخیره گاه های این حوزه را ارائه دهیم.

کد مطلب: ۶۴۷۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، میگل کلاسنر رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری اکولوژی و تنوع زیستی یونسکو در نشست تخصصی مسئولان ذخیره گاه های حاشیه دریای خزر که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون نفر در سطح دنیا تحت تاثیر ذخیره گاه های زیست کره هستند، گفت: مجموع مساحت این ذخیره گاه ها در دنیا برابر با وسعت کشور چین است.

کلاسنر ضمن یادآوری نشست سال گذشته یونسکو در پرو، اظهار کرد: یکی از اهداف مورد پیگیری در این نشست که با حضور ۱۲۰۰ شرکت کننده از ۱۰۵ کشور جهان برگزار شد، تهیه برنامه اقدام برای ذخیره گاه های زیست کره جهان بود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه حفاظت یکپارچه ذخیره گاه ها از جمله اهداف این برنامه بود و یونسکو نیز نقش مهمی در این زمینه داشت.
کلاسنر با اشاره به برگزاری نشست تخصصی مسئولان ذخیره گاه های حاشیه دریای خزر، گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری کشورهای حاشیه خزر بهترین راهکار برای حفاظت از ذخیره گاه های این حوزه را ارائه دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری اکولوژی و تنوع زیستی یونسکو ضمن تاکید بر این موضوع که ایران تمام مسئولیت ها و وظایف خود در این زمینه به خوبی اجرا کرده است، تصریح کرد: در گذشته ۲۰۰ سایت به وظایف خود به خوبی عمل نکردند که اکنون این تعداد به ۸۰ سایت کاهش یافته است و قرار است با برنامه ریزی های انجام شده تمام سایت ها تا سال ۲۰۱۹ با یکدیگر هماهنگ شوند.

وی اظهار کرد: سالانه ۲۰ سایت جدید به ذخیره گاه های زیست کره اضافه می شود و البته تعدادی هم از این برنامه خارج می شوند.

کلاسنر گفت: برای حفاظت از ذخیره گاه های زیست کره در سطح منطقه و دنیا، تلاش های زیادی صورت گرفته و کشورهایی مانند کره جنوبی، اسپانیا و بلژیک همکاری مالی خوبی در این زمینه با یونسکو داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار