مدیراجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر:

حضور 85 تیم در المپیاد جهانی کامپیوتر در ایران/فلسطین هم تیم دارد

المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 از 6 تا 13 مردادماه با حضور 85 تیم از 84 کشور جهان در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۴۶۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ نشست خبری المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه 4 مرداد 96 با حضور اعضای کمیته ایرانی برگزارکننده المپیاد در هتل آزادی تهران برگزار شد.

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجایی و مدیر اجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 با اشاره به انتخاب ایران برای میزبانی مسابقات امسال گفت: در سال 2012 پیشنهاد میزبانی را مطرح کردیم و در 2017 با توجه به درخشش تیم های علمی کشور در عرصه های مختلف بین المللی با میزبانی ایران برای المپیاد کامپیوتر موافقت شد. در سال گذشته از طریق وزارت آموزش و پرورش بودجه ای به این امر تخصیص داده شد و با تصویب مجلس مقدمات کار آغاز شد.

وی با اشاره به کارگروه های تشکیل شده برای اجرای این المپیاد اظهار داشت: 10 کارگروه مجزا در معاونت پشتیبانی وزارت آموز ش و پرورش تشکیل شد که امور مختلف علمی، فرهنگی، تشریفات، پشتیبانی ، راهنمایان و امنیت را برعهده گرفتند .

پرتعدادترین المپیاد کامپیوتر در ادوار فعالیت

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 با اشاره به اینکه این المپیاد میزبان پرتعدادترین تیم های شرکت کننده از زمان شروع به فعالیت آن است گفت: 84 کشور در قالب 85 تیم در این مسابقات حضور دارند. جمهوری اسلامی ایران به سبب امتیاز میزبانی با 2 تیم چهار نفره در المپیاد حضور خواهد داشت. همچنین امسال شاهد حضور کشور فلسطین در المپیاد کامپیوتر خواهیم بود.

مجریان المپیاد جهانی کامپیوتر

عظمتی مجریان برگزاری المپیاد جهانی در ایران را در سه بخش شامل سازمان استعدادهای درخشان آموزش و پرورش، دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه صنعتی شریف برشمرد و گفت: اساتید دانشگاه صنعتی شریف جزو مربیان و سرپرستان تیم جمهوری اسلامی ایران هستند.

برندگان المپیاد بدون کنکور وارد دانشگاه می شوند

علی شریفی رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر در ایران در خصوص انتخاب شرکت کنندگان این مسابقات گفت: انتخاب شرکت کنندگان طی سه مرحله انجام می شود که در ایران در مرحله اول هر ساله 10 هزار نفر در مسابقات تستی شرکت می کنند. مرحله سوم هم برنامه نویسی کامپیوتر است که طی آن 40 نفر وارد دوره آموزشی زمستانی می شوند که از بین آنها 4 نفر به مسابقات انفورماتیک بین الملی اعزام می شوند.

وی افزود: فرایند انتخاب شرکت کنندگان در سایر کشورها ممکن است متفاوت باشد اما آنچه که اهمیت دارد این است که بیش از 300 نفر از مستعدترین دانش آموزان جهان در حوزه آی تی و علوم کامپیوتر برای این مسابقات وارد ایران می شوند که بیشتر این افراد در آینده مدیران آی تی در دنیا خواهند بود . و تصویری که از ایران در ذهن آنها می سازیم می تواند پیام صلح و دوستی ایران را به دنیا برساند.

بیش از 300 شرکت کننده در المپیاد جهانی حضور خواهند داشت

شریفی در خصوص تیم های شرکت کننده گفت: 84 تیم از کشورهای مختلف و دو تیم از ایران در مسابقه شرکت خواهند داشت که تعداد افراد 300 تا 320 نفر خواهد بود.

برندگان ایرانی المپیادهای پیشین با ما همکاری می کنند

محمدعلی آبام رئیس کمیته بین المللی المپیاد جهانی کامپیوتر در ایران گفت: سال گذشته اعضای کمیته بین المللی به ایران سفر کردند تا بر روند برگزاری مسابقات نظارت داشته باشند. همچنین بسیاری از برندگان ایران المپیادهای پیشین در برگزاری این رویداد عظیم علمی در اقصی نقاط دنیا با ما همکاری می کنند.

شریفی رئیس کمیته علمی در خصوص روند برگزاری آزمون ها گفت: المپیاد در 2 روز هر روز شامل 3 مسئله و 5 ساعت وقت برگزار می شود 3 مسئله ذخیره هم در نظر گرفته شده که مجموعا 6 مسئله برای این آزمون طراحی شده که در واقع پیشنهاد دهندگان سوالها از برندگان المپیادهای سالهای قبل هستند.

سومین میزبانی ایران در المپیادهای بین المللی

مدیراجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 با اشاره به اینکه امسال سومین بار است که ایران میزبان یکی از المپیادهای بین المللی می شود گفت: پیشتر ایران میزبان المپیاد نجوم و فیزیک بود .

ایران دارنده رتبه 4 جهانی در ادوار المپیاد کامپیوتر است

ضرابی زاده رئیس کمیته فنی المیپاد جهانی کامپیوتر در ایران در خصوص ارتقای رتبه ایران طی سالهای اخیر در بخش کامپیوتر گفت: رتبه ما در سال 2011 پایین تر از 10 بود . در سال 2014 و 2015 ما به رتبه 6 رسیدیم و در سال 2016 رتبه سوم را کسب کردیم. در کل ادوار برگزاری این المپیاد که حدود بیست و چندسال است ایران توانست رتبه 4 جهانی را کسب کند.

سال آینده ایران میزبان المپیادجهانی زیست شناسی

عظمتی در پایان این نشست با اعلام این خبر که با میزبانی ایران برای المپیاد جهانی زیست شناسی در سال 2018 موافق شده است گفت: در سال 2019 هم احتمال میزبانی برای المپیاد نجوم وجود دارد که هنوز قطعی نشده است.

م

راسم افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر روز شنبه 7 مرداد 96 در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار می شود. در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته آینده شاهد برگزار آزمون ها خواهیم بود و مراسم اختتامیه روز پنجشنبه 12 مرداد در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار