مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد:

ارائه راهکارهای علمی برای تبدیل آموزش ها به رفتار در بین دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تبدیل آموزشها به رفتار در بین دانش آموزان کمرنگ شده است که باید با ارائه راهکارهای علمی در این راستا تلاش کنیم.

کد مطلب: ۶۴۶۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، رئیس موسسه غدیر شناسی کشور با حضور در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان، با وی دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این دیدار گفت : نوجوانان دهه های اول پیروزی انقلاب بیشتر عمل گرا بودند و آموخته های خود را علی رغم کمبود امکانات تبدیل به رفتار می کردند اما امروز برعکس این اتفاق رخ داده است.

فریدون سید مصطفوی بیان کرد: آذربایجان غربی دارای 55 مدرسه امین با حضور طلاب و روحانیان در این مدارس است اما حضور روحانی به تنهایی حلال مشکلات نیست.

وی با بیان اینکه طلبه ها باید خود را وقف تقویت دانش دینی و علمی دانش آموزان کنند، ادامه داد: آذربایجان غربی دارای پنج هزار مدرسه است و در این زمینه آماده همکاری با موسسات فرهنگی هستیم.

نیازسنجی بزرگترین خلا فعالیت های دینی در کشور است

رئیس موسسه غدیر شناسی کشور نیز گفت: در حال حاضر فعالیت های فرهنگی بسیار زیادی در کشور انجام می شود ولی مهمترین خلا آنها نیازسنجی در راستای اثرگذاری بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی افزود: هم اکنون دشمنان با شبهه افکنی و طرح برخی سوالات دینی در صدد تضعیف اعتقادات نوجوانان و جوانان هستند که باید مقابله جدی، عملی و علمی با این امر در دستور کار جدی فعالان فرهنگی باشد.

وی بیان کرد: امروز سهم اعتیاد، ابتذال و انحراف های سیاسی در تضعیف اعتقادات جوانان بسیار کمتر از شبهه افکنی اعتقادی است که باید به میزان سهم آنها نیز برنامه ریزی مقابله ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سوالات و شبهات دینی که در قالب علمی و با ژست عالمانه در محیط های دانشگاهی تهیه و مطرح می شوند، مشکلات خاصی در پی دارند.

وی اظهار کرد: هم اکنون دشمنان، انواع و اقسام انحرافات در مکتب ولایت را تولید و در کشور ترویج می کنند که پاسخگویی به آنها نیازمند تقویت اطلاعات دینی جوانان و نوجوانان است.

رئیس موسسه غدیر شناسی کشور گفت: دشمنان جرات انتخاب گزینه نظامی برای مقابله با ملت ایران را ندارد و نفوذ از منظر اعتقادی در زمانه فعلی، تنها هدف دشمن است.

رئیس و معاون استانهای موسسه غدیر شناسی کشور در راستای تاسیس شعبه ای از این موسسه به آذربایجان غربی سفر کرده و با نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کردند.

گفتنی است موسسه غدیر شناسی کشور در سال 89 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است حفظ وحدت شیعه و سنی و نیز پاسخگویی به شبهات دینی مردم از مهمترین مباحث و موضوعاتی است که این موسسه در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار