شورای آموزش و پرورش فارس تصویب کرد؛

5 مدرسه قدیمی شیراز به عنوان مدارس ماندگار در کشور ثبت می شوند

با تصویب در شورای آموزش و پرورش فارس پنج مدرسه قدیمی شیراز برای تائید نهایی به‌عنوان مدارس ماندگار کشور به تهران معرفی می‌شوند.

کد مطلب: ۶۴۶۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا- استان فارس، در صد و بیست و یکمین نشست شورای آموزش‌ و پرورش استان فارس که در محل استانداری برگزار شد، با نظر مثبت استاندار فارس، با معرفی 5 مدرسه قدیمی شیراز برای ثبت‌نام آن‌ها به‌عنوان مدارس ماندگار، موافقت شد .

دبیرستان و هنرستان نمازی، هنرستان‌های طالقانی ، هنرستان شهید جوانمردی و دبیرستان عشایری شیراز، پنج مدرسه‌ای هستند که با توجه به قدمت ، مورد استفاده بودن ساختمان و سایر ویژگی های منحصر به فرد آنها در بین مدارس فارس با معرفی آنها به تهران برای ثبت‌ به‌عنوان مدارس ماندگار کشور موافقت شد که با گذراندن مراحل اداری و موافقت نهایی در دولت این امر رسمیت پیدا می‌کند .

در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان فارس که به ریاست استاندارفارس برگزار شد، همچنین با پرداخت 3 میلیارد تومان به سازمان نوسازی مدارس فارس برای تکمیل 150 کلاس درس و تخصیص کل اعتبارات به اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در 6 ماهه نخست امسال موافقت شد .

استاندار فارس در این نشست اظهار داشت: تا 15 مهرماه 96، باید اطلاعات کامل مدارس، معلمان و فضاهای آموزشی تهیه‌ و در اختیار استانداری قرار گیرد تا نسبت توزیع معلم به دانش‌آموز و کلاس‌های درس به‌طور دقیق مشخص شود .

سید محمدعلی افشانی با بیان اینکه نسبت دانش‌آموز به معلم باید همانند کشورهای پیشرفته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل در دست نبودن آمار دقیق، توزیع مناسبی را در مدارس ازنظر تعداد دانش‌آموز و معلم نداریم و همین امر موجب بروز مشکلات مختلفی برای آموزش و پرورش شده است .

وی ضمن تاکید بر لزوم تهیه آمار دقیق در حوزه کاری آموزش و پرورش گفت: برای کمک به آموزش و پرورش نیازمند آمار دقیق از کلاس ، دانش آموز و معلم هستیم و برای من این مهم است که بتوانم برای آموزش و پرورش کاری انجام دهم .

ا

ستاندار فارس با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه متعدد با فرمانداران سراسر استان برای تخصیص اعتبار به آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: لازم است مدیرکل آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی مدارس استان فارس برای توجیه فرمانداران در زمینه تخصیص و جذب تمام اعتبارات آموزش‌وپرورش تلاش کنند .

افشانی در ادامه این جلسه با بیان این که کار خیرین سرمایه گذاری بر روی دانش و آگاهی است، تصریح کرد: خيرين مدرسه ساز و معلمين از جمله اقشار شريف جامعه هستند .

وي ادامه داد: به منظور تسريع در بهره برداري از مدارس، تخصيص اعتبارات آموزش و پرورش و نوسازي مدارس در شش ماهه اول سال به صورت كامل و بالاتر صورت گيرد و در زمينه اعتبارات متمركز نيز سازمان‌برنامه و بودجه استان فارس توجه ويژه اي به بخش آموزش و پرورش خواهد داشت .

استاندار فارس به شناسنامه فنی مدارس اشاره و آن را ثروتی بزرگ براي آموزش و پرورش توصیف کرد و خواستار توجه بیشتر به این امر در استان فارس شد .

افشاني همچنین مهمترین حسن این شناسنامه فنی را مشخص بودن مختصات به ویژه در بخش بهینه سازی کاربری املاک دانست .

در اين جلسه مديران اجرايي استان فارس به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص آموزش و پرورش پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار