در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

راه‌اندازی شورای راهبردی تجاری و درآمدسازی در دانشگاه‌ها

یک نماینده مجلس ضمن تشریح دلایل آمار بالار فارع التحصیلان بیکار در کشور از راه اندازی شورای راهبردی تجاری سازی و درآمدسازی در دانشگاه ها خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

قاسم احمدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی با اشاره به ضرورت حمایت طرح های کارآفرینی در دانشگاه‌ ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: مسئولان وزارت علوم باید از طرح ‌های کارآفرینانه که منجر به ایجاد اشتغال مولد و پایدار شود، حمایت ویژه کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به زیرساخت های آموزش عالی برای حمایت از طرح های کارآفرینانه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی زیرساخت های خوبی برای ارائه کارهای ابتکاری و نو در کشور فراهم شده اما وقت آن رسیده که آموزش عالی جهش اقتصادی داشته باشد.

وی اشتغال را مهم ترین دغدغه فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اشتغال به دغدغه‌ اصلی جامعه تبدیل شده و لازم است برای حل بیکاری، مهارت آموزی و گسترش آموزش های مهارت محور در رأس کار قرار گیرد و این آموزش ها تقویت شود.

احمدی گفت: دلیل آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار در کشور این است که برنامه مهارت آموزی مناسبی در نظام آموزش پیش بینی نکرده‌ ایم و اگر مهارتی را به دانشجو در حین تحصیل آموزش داده‌ ایم مهارتی بوده که به درد بازار کار نمی‌ خورد.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه دولت برای رشد مهارت آموزی دانشجویان توضیح داد: دولت در برنامه ششم به بحث مهارت آموزی توجه زیادی کرده و طبق برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در آینده نیروهای مهارتی تربیت و به راحتی وارد بازار کار شوند.

وی تصریح کرد: آموزش عالی باید در دانشگاه ها شورای راهبردی تجاری سازی و درآمد زایی داشته تا با مشارکت و کمک به فعال سازی ظرفیت های راکد دانشگاه‌ منجر به درآمد زایی در فضاهای تجاری، فرهنگی، ورزشی و رفاهی شود. در واقع دانشگاه ها برای اینکه وابستگی خود را به بودجه دولتی از بین ببرند باید توانایی درآمدزایی مستقل داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار