مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

هدایت تحصیلی بیش از 8 هزار دانش آموز سمنانی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 8 هزار و200 نفراز دانش‌آموزان فرم هدایت تحصیلی خود را از آموزش و پرورش دریافت کردند که ظرفیت تمامی رشته‌ها برای دانش‌آموزان در این هدایت تحصیلی و در قالب فرم شش در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است.

کد مطلب: ۶۴۶۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا از سمنان، محمدرضاجهان با اشاره به اجرای فرآیند هدایت تحصیلی در استان افزود: بیش از 130 مشاور در زمینه هدایت تحصیلی استان مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه تراز استان در اجرای توسعه متوازن بالا و بسیارموفقیت آمیزبوده است، اجرای صحیح هدایت تحصیلی را عامل اساسی در اشتغال و تعیین سرنوشت دانش آموزان برشمرد و گفت: برقراری تعادل در آمایش سطوح استانی و کشوری با اجرای توسعه متوازن و رعایت هنجارهای منطقه ای تحقق پیدا می کند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان تصریح کرد: با اجرای هدایت تحصیلی 8 هزار و 263 دانش آموز پایه نهم استان تعیین رشته می کنند که از این تعداد 4 هزار و 201 نفر دختر و 4 هزار و 62 نفر پسر هستند.

جهان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید 57 درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته نظری و 43 درصد در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل شوند.

وی با بیان استان سمنان کمترین افراد بیکار را در کشور دارد افزود: اکثر افراد شاغل در استان، فارغ التحصیلان رشته فنی حرفه ای و کاردانش هستند که این موضوع نشان از فراهم شدن اشتغال و کار در این رشته ها است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان اظهارکرد:دانش آموزان با ورود به هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش و آموختن مهارت آموزی زمینه تولید و اشتغال خود وسایر افراد را در جامعه فراهم می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار