در گفت و گو با پانا؛

نماینده تهران: بهم ریختگی اصولگرایان نتیجه انتخابات 96 است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم که جبهه اصول گرایی بهم ریخته است و همه اینها نتیجه و پس لرزه های انتخابات است اصولگرایان باید ابتدا قبول کنند که چنین تفکراتی شکست خورده است تا در آینده بتوانند خود را بازسازی کنند.

کد مطلب: ۶۴۶۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرضا هاشم‌زائی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا با اشاره به نامه قالیباف و بحث ایجاد نو اصول گرایی اظهار داشت :این موضوع را به نوعی می توان پس لرزه های انتخابات ریاست جمهوری اخیر دانست.

وی افزود: حامیان اصولگرایان صدردرصد آقای رییسی را پیروز انتخابات می دانستند. حتی بعضی معتقد بودند با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و با توجه به تخریب هایی که علیه دولت صورت گرفته بود؛اعتقاد داشتند که حتی اگر یک چوب سفید را در مقابل روحانی قرار دهیم آن پیروز انتخابات خواهد بود .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اما زمانی که نتیجه انتخابات به این شکل بیرون آمد و اکثر مردم بر خلاف نظر آنها حرکت کردند و آقای روحانی با ۲۴ میلیون رای پیروز انتخابات شد پس لرزه هایی برای جریان اصول گرایی به همراه داشت که اگر اسم آن را بن بست اصولگرایان ندانیم اما باعث انشعاب و تفرقه بسیار زیادی در بین اصولگرایان شد .

وی ادامه داد : پس از این انشعابات برخی از بزرگان اصول گرایان درصدد جوانگرایی و ایجاد دولت در سایه بر آمدند و آقای قالیباف به این شکل اعلام موضع می کند و هدف خود را جوانان قرار می دهد و می گوید باید پیرمرد ها را بازنشسته و از آنها عبور کنیم .

هاشم زایی ادامه داد : اینکه اصولگرایان برای ایجاد محبوبیت در بین جوانان با خواننده های نظیر تتلو هم پیمان می شوند این اتفاقاتی است که در انتخابات می افتد که البته استفاده از چنین ابزاری برای کسب رای را نمی توان به بن بست رسیدن نام گذاری کرد. اما اینکه هر روز یک انشعاب در جریان اصولگرایی تحت عنوان های خاص شاهد هستیم به طور مثال همین جمنا که به قول خود آنها نیروهای انقلابی را جمع کردند و در نهایت از رقیب های آقای روحانی حمایت کردند و آقای قالیباف هم از این جریان حذف شد؛ اینها نشان می دهد بعد از اینکه همه این حرکات صورت گرفت اما نتیجه ای برای اصول گرایان نداشت و روحانی توانست ۲۴ میلیون رای کسب کند که ما معتقدیم عده ای که نتوانستند رای خود را ثبت کنند بیشتر در شمال و غرب تهران بودند که معمولا آقایان اصول گرا در این مناطق کمتر رای دارند و رای آقای روحانی باید ۲۷ میلیون می شد .

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که جبهه اصول گرایی بهم ریخته است و همه اینها نتیجه و پس لرزه های انتخابات است اصولگرایان باید ابتدا قبول کنند که چنین تفکراتی شکست خورده است تا در آینده بتوانند خود را بازسازی کنند البته کسانی که بیشتر به دنبال مسائل ایدئولوژیک هستند و خود را به خدا متصل می دانند قبول نمی کنند که تفکراتشان شکست خورده است و بنابراین نمی توانند در جریان اصول گرایی بازسازی انجام دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار