یزدان پناه:

سازمان دانش آموزی با دانش آموز برنامه بریزد و با دانش آموز اجرا کند

مشاور تشکیلاتی سازمان دانش آموزی گفت: این سازمان باید با دانش آموز برنامه بریزد و با دانش آموز آن را اجرا کند. یعنی در ارکان سازمان دانش آموزی چه در ساختار رسمی و چه غیررسمی حضور دانش آموز را مشاهده می کنیم.

کد مطلب: ۶۴۶۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ علی ­نقی یزدان پناه امروز سه شنبه 3 مرداد 96 در گردهمایی مدیران سازمان های دانش آموزی کشور اظهار داشت: سازمان دانش آموزی در حقیقت برای پاسخ دادن به نیازهایی تاسیس شده است که درون مدرسه به آن پاسخ داده نمیشد. این سازمان باید با دانش آموز برنامه بریزد و با دانش آموز آن را اجرا کند. یعنی در ارکان سازمان دانش آموزی چه در ساختار رسمی و چه غیررسمی حضور دانش آموز را مشاهده می کنیم.

وی افزود: اگر ما منشأ توسعه را در تربیت دانش آموزانی می دانیم که اهل نقد ، ریسک پذیر، اهل تعامل و گفت و گو باشند و بتوانند از حق خود دفاع کنند قطعا تربیت چنین افرادی از طریق فضای رسمی و کتب درسی تحقق پیدا نمی کند. چون شیوه تدریس ما این امکان را مهیا نکرده است و این اتفاق تنها در فعالیتهای سازمان دانش آموزی می تواند بیفتد.

وظیفه سازمان دانش آموزی پر کردن نقش آموزش و پرورش در اجتماعی کردن دانش آموزان است

مشاور تشکیلاتی سازمان دانش آموزی خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی یک تشکل نیست بلکه یک فرایند تربیتی است ده ها تشکل می تواند در سازمان به وجود بیاید و سازمان دانش اموزی به سلیقه های متفاوت دانش آموزان با هر مسلک و گرایشی پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: وظیفه سازمان دانش آموزی پر کردن نقش آموزش و پرورش در اجتماعی کردن دانش آموزان است. امروز سازمان دانش آموزی را به جایی رساندیم که می تواند مستقل عمل کند.این سازمان به جای آموزش و پرورش متکفل امر تربیت دانش آموزان است و این رویکرد جدید حاصل مشارکت جویی و خردورزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار