رئیس سازمان غذا و دارو:

قاچاق 200 میلیون دلاری در حوزه تجهیزات پزشکی

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص آمار قاچاق در حوزه کالاهای سلامت محور گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی حدود ۲۰۰ میلیون دلار قاچاق وجود دارد که بخشی از آن بدون مجوز و به صورت مسافری و چمدانی وارد کشور می‌شود.

کد مطلب: ۶۴۶۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، رسول دیناروند با اشاره به آمار و ارقام میزان قاچاق در حوزه کالاهای سلامت‌محور، آنها را اعداد تخمینی و یا بر اساس حدس و گمان دانست و گفت: در حوزه کالاهای سلامت محور، بخش‌های مختلف میزان مشخصی از قاچاق را تخمین می‌زنند که هیچ کدام از آنها با عدد ۶۰۰ میلیون دلاری که یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده، همخوانی ندارد و این مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی حدود ۲۰۰ میلیون دلار قاچاق وجود دارد که بخشی از آن بدون مجوز و به صورت مسافری و چمدانی وارد کشور می‌شود. بخشی از آن نیز مربوط به قاچاق کلان از مبادی غیر مجاز و بخشی دیگر هم مربوط به تجهیزات پزشکی است که کاربرد و مصارف آن شخصی است که البته میزان بالایی ندارند.

دیناروند با بیان اینکه بازار تجهیزات پزشکی بازاری بزرگ است، افزود: معمولا کالاهای قاچاقی که به صورت چمدانی وارد کشور می‌شوند، مربوط به تجهیزات پزشکی و ایمپلنت‌های طبی است و برای ورودشان به کانتینر نیازی نیست. زیرا این وسایل کوچک و گران قیمت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار