عملکرد پلیس در طرح دریا از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

فرمانده انتظامی مازندران گفت: اقدامات ایجابی پلیس در طرح دریا یکی از رویکردهای موثر برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۶۴۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سردار سید محمود میرفیضی در نشست طرح تابستانه و ساماندهی سواحل دریا گفت: استان مازندران یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور است و وجود مواهب الهی نظیر دریا و جنگل موجب افزایش حضور مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشوردر استان می شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به بروز برخی ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی در سواحل و تفرجگاه ها از سوی برخی افراد ناآگاه بر ضرورت پیشگیری و مقابله با این ناهنجاری ها با توجه به مطالبات مردمی از پلیس که وظیفه ذاتی آن برخورد با این ناهنجاری هاست، تاکید کرد.

میرفیضی ارتقاء امنیت اجتماعی و احساس امنیت برای مردم و ایجاد بستری مناسب برای استفاده عامه مردم از مواهب الهی و گردشگری استان را از مهمترین مولفه های اجرای طرح تابستانه برشمرد و گفت: اقدامات نیروی انتظامی در طرح های تابستانه در چندین بخش پیش بینی و تعریف شده است که از آن جمله می توان به اقدامات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اجتماعی اشاره داشت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه اقدامات ایجابی پلیس در طرح دریا یکی از رویکردهای موثر برای کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود: راه اندازی نمایشگاه آسیب های اجتماعی ،طرح مشاوره فعال، تئاتر درمانی، استفاده از ظرفیت های رسانه استانی، فضای مجازی و استفاده از توانمندی های گروه های تبلیغی و فرهنگی مردم نهاد از جمله این اقدامات است .

میرفیضی عملکرد فرهنگی و اجتماعی پلیس در طرح تابستانه را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به همکاری گروه های هنری و گروه های تبلیغی فرهنگی بقیه الله که از طلبه های حوزه علمیه هستند، خاطرنشان کرد: گروه فرهنگی و تبلیغی بقیه الله از آغاز طرح تابستان همکاری خوبی با فرماندهی انتظامی استان داشته و تاکنون برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی را در سطح سواحل اجرا کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران به مسافران ، گردشگران و هم استانی ها، توصیه کرد: از حضور در نقاط ممنوعه شنا اکیداً خودداری کنند و به هشدارها و توصیه های پلیس، مسئولان طرح های دریا و ناجیان غریق توجه کنند تا خود و خانواده آنان دچار حادثه نشوند.

در پایان این نشست سردار میرفیضی به همراه دیگر مسئولان انتظامی استان از اقدامات و فعالیت های طرح ساماندهی سواحل دریا در منطقه ساحلی" فرح آباد" شهرستان ساری بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار