قائم مقام سازمان دانش آموزی:

ایجاد اشتغال و ارائه تولیدهای دانش آموزی توسط سازمان

قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی گفت: ما در سازمان دانش آموزی لشکرآماده ای از 850 هزار دانش آموز داریم که می تواند نیروی ارزشمندی برای مجموعه نظام جمهوری اسلامی و آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۶۴۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ محمود علیگو امروز سه شنبه 3 مرداد 96 در گردهمایی مدیران سازمان دانش آموزی سراسر کشور اظهار داشت: ما امروز در سازمان دانش آموزی لشکر آماده ای از 850 هزار دانش آموز داریم که 30 هزار مربی آن را اداره می کند. این جمعیت عظیم متشکل از 32 هزار گروه تشکیلاتی است که در کشور توسط سازمان دانش اموزی شکل گرفته و نیرویی ارزشمندی برای مجموعه نظام جمهوری اسلامی و آموزش و پرورش کشور به شمار می رود.

وی افزود: این تشکیلات می تواند نیروهای تشکیلاتی در هر زمینه را تربیت کند و ما می توانیم هر ماژول دیگری را روی آن مستقر کنیم. مثلا در سازمان مجموعه هایی داریم که دانش آموزان را به سمت اشتغال و تولید هدایت می کنند.

قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی در خصوص ظرفیت های این سازمان گفت: ما در سازمان 3 ظرفیت اقتصادی، تربیتی و تشکیلاتی داریم که هر سه در کنار هم هم افزایی دارند. این مجموعه بهم پیوسته را در هر جایی پیدا نمی کنید و من از مدیران این سازمان تشکر می کنم که توانسته اند این هر سه عنصر را در خود تقویت کنند چرا که بدون هر سه قابلیت ادامه فعالیت در سازمان ممکن نیست.

وی از مجموعه وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد سازمان دانش آموزی را به عنوان یک نهاد عمومی مستقل مدنظر قرار دهند و گفت: ما بازوی آموزش و پرورش شناخته شدیم و در حوزه تربیتی نهادی هستیم که می تواند آزادانه در نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کند. خواهش دارم جلسه هیات امنا برای بررسی چارت تشکیلاتی سازمان برگزار شود تا سازمان بتواند به سرعت خوبی در جهت اهدافش پیش رود.

علیگو با اشاره به جدایی فعالیتهای سازمان دانش آموزی از معاونت پرورشی گفت: امیدوارم با تشکیل "معاونت خوداتکایی و جدایی از فعالیتهای تربیتی" در سازمان این اتهام از دوش سازمان دانش آموزی برداشته شود که فقط در حوزه اقتصادی عمل می کند . مثلا امسال 16 هزار نفر در اردوی ملی پیشتازان و فرزانگان شرکت می کنند که سراسر اردو شامل انواع برنامه های تربیتی و عقیدتی است و یا اردوی آموزشی فنی تخصصی رامسر که به یک هزار دانش آموز عضو خبرگزاری پانا ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار