برگزاری افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور در مشهد

با حضور معاون رئیس جمهور و مسولان کشوری و استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر مدارس کشور افتتاح شد

کد مطلب: ۶۴۶۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور شامگاه امروز در محل استادیوم شهید صابری دانشگاه فردوسی مشهد در حالی برگزار شد که با حضور بی نظیر مسوولین کشوری و استانی همراه بود. این مراسم که ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید اغاز شد، با سخنرانی علیرضا کاظمی ،مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ادامه پیدا کرد.

دکترکاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به همه دانش آموزان ورزشکار سراسر کشور گفت: خدا را شاکریم این رخداد که مزین به حضور مسولین کشوری است در بهترین ایام سال ، دهه کرامت ، و در بهترین نقطه از سرزمین ایران میزبان دختران ورزشکاران این مرز و بوم هستیم . وی افزود: امیدوارم که بتوانیم انگونه که شایسته است تمهید مقدمات کنیم تا 28 دوره مسابقات به بهترین شکل برگزار شود .کاظمی ضمن ابراز تشکر از همه کادر اجرایی مسابقات که تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رخداد بزرگ تاخیذ کرده اند خطاب به دانش اموزان ورزشکار اظهار کرد: امیدوارم روزهای خوب و خوشی را جوار بارگاه امام پشت سر بگذارید و اینده موفقی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بزنید .

در ادامه این مراسم که با برنامه های مهیج و مفرح همراه بود مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، به سخنرانی پرداخت و ضمن عرض تبریک نسبت به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) گفت: بسیار خوشحال هستم که در چنین روزی در جوار بارگاه ملکوتی برادر ایشان و جمع شما دانش آموزانی شرکت کردم که وجودتان محبت الهی است. وی افزود: من اجازه می خواهم حال که در جمع دختران عزیز و بزرگوارم هستم به نقلی از پیامبر(ص) اشاره کنم، چرا که ایشان دختران را بهترین فرزندان می دانستند و از منظر ترویج نگاه عدالت مدار و انسانی در برهه ای از تاریخ که داشتن دختر مایه ذلت بود و در پرتو روشنگری های ائمه اطهار در بزنگاه های تاریخ گذشت و موجودیت خود را به عنوان انسان بشناسد. وی در پایان اظهار کرد : ما در تلاشیم که فضا و زمینه های حضور را برای شکوفایی استعداد های شما فراهم نماییم. من از کلیه داوران مربیان و همراهای تیم های ورزشی و به ویژه ورزشکاران دانش اموز تشکر می کنم و امیدوارم با همکاری و هم افزایی و پیگیری شاهد رشد همه جانبه در همه ی ساحت های تربیتی باشیم.

در ادامه نیز دختران کوچک خراسانی به نمایش نقش مشهد 2017 ، پایتخت فرهنگی جهان اسلام پرداختند.

پس از ان نیز حمیدی ، معاون تربیت بدنی و سلامت ورزارت اموزش و پرورش، به خوشامد گویی به ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات پرداخت و گفت: بودجه ورزش دانش آموزی نسبت به چهار سال گذشته 24 درصد افزایش یافته و فدراسیون های ورزشی کشور تیم های استعدادیاب خود را در یازده استان میزبان مسابقات ورزشی برای غربالگری دانش آموزان برتر اعزام کرده‌اند، همچنین دانش آموزان حاضر در مسابقات کشوری از میان ۴.۵ میلیون دانش آموز در سطح مدارس انتخاب شده‌اند. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ورزش کشور امروز نظام سنجیده استعداد یابی و استعداد شناسی دارد و ورزش دانش آموزی مسیر ترقی استعداد دانش آموزان را فراهم کرده است و دانش آموزان در قالب تیم های مدرسه قهرمان پس از طی مراحل منطقه ای و استانی به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. وی با اشاره به اهمیت ورزش و تاثیر آن در جامعه گفت: اگر ورزش همگانی و قهرمانی را در کشور می‌خواهیم باید به ورزش دانش آموزی توجه کنیم و روی آن سرمایه گذاری کنیم، همچنین جامعه پویا و سالم، کاهش آسیب های اجتماعی در گرو توجه به ورزش دانش آموزی است. حمیدی ادامه داد: مسابقات دانش آموزی در حال حاضر در ۶۰ رشته و در سه مقطع تحصیلی برگزار می‌شود اما در سال ۹۲ مسابقات تنها در ۱۰ رشته ابتدایی برگزار شد و در مقطع متوسطه اول و دوم مسابقه نداشتیم و شاهد رشد مسابقات هستیم همچنین بودجه ورزش دانش آموزی به همت دولت و مجلس به نسبت سال ۹۲، ۲۴ برابر افزایش یافته است.

پس از آن نیز بهاره جهان تیغ ، بازیکن تیم ملی دو میدانی، مشعل این مسابقات را روشن کرده و رژه تیم های شرکت کننده آغاز شد در پایان نیز سوگند نامه ای توسط یکی از این دانش اموزان ورزشکار قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار