معاون وزیرصنعت:

بخش معدن همچنان مغفول مانده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت لزوم دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در قالب برنامه ششم توسعه کشور (1400- 1396) را یادآوری کرد و گفت: دولت یازدهم برای بهبود وضع بخش معدن در دوره چهارساله تلاش کرد اما همچنان معادن مغفول مانده اند.

کد مطلب: ۶۴۶۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، «مهدی کرباسیان» در جمع هیات داوران و شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره عکس معدن سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: بخش معدن و صنایع معدنی نقش موثری در رونق اشتغال و رشد اقتصادی دارد اما با وجود سفارش های رهبر معظم انقلاب همچنان توجه چندانی به آن نمی شود.
وی بر لزوم بهره گیری از هنرهایی مانند عکاسی در مسیر توسعه کشور تاکید کرد و ادامه داد: می توان دشواری های معدن و صنایع معدنی را با هنر عینیت بخشید و توجه عمومی را جلب کرد.

** مسئولان کمک کنند تا معدن جدی گرفته شود
رئیس هیات داوران جشنواره ملی عکس معدن ایمیدرو در این نشست گفت: بررسی کوتاه از معادن کشور نشان داد تحصیلکردگان این عرصه، اطلاعات ناقصی از آن دارند و باید مسوولان کمک کنند معادن جدی گرفته شود.
اکبر عالمی افزود: امروز صنعت و معدن شانه به شانه نفت، گاز و پتروشیمی گام برمی دارد و نگاه مردم به فناوری در این بخش متمرکز شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: انتظار می رود نمایشگاه عکس معدن در تهران و تالارهای نمایش آن تثبیت نشود، بلکه شهرهای بزرگ کشور نیز میزبان نمایشگاه عکس معدن باشند.
نخستین جشنواره ملی عکس معدن که فراخوان آن بیستم خردادماه اعلام شد، از یکم مردادماه در ساختمان ایمیدرو آغاز به کار کرد.
قرار است در این جشنواره به عکاسان برتر بخش معدن، نشان کیمیا اعطا شود.
سیف الله صمدیان،‌ مسعود زنده روح کرمانی، مهدی علیپور، ساعد نیک زاد و رضا معطریان دیگر اعضای هیات داوران این جشنواره اند.
بخش اصلی این جشنواره شامل مسابقه عکس های حرفه ای و نیز عکاسی با تلفن همراه به صورت جداگانه است که موضوع های مختلفی همچون انسان و معدن، براده ها و گدازه ها، معادن گوهر زمین، معدن و محیط زیست، اشتغال و معدن و زنان و معادن را پوشش می دهد.
جوایز جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی است که هنرمندان و استادان برجسته و مقام های دولتی و بخش خصوصی به هنرمندان عکاس اهدا می کنند.
ایمیدرو با هدف استفاده از حافظه و دانش تصویری عکاسان برای گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی، ایجاد ارتباط بین اهالی فرهنگ و هنر با مسوولان این بخش و ... نخستین جشنواره ملی عکس معدن را برپا کرده است.

** 73 اثر به بخش مسابقه رسید
مدیر روابط عمومی سازمان ایمیدرو گفت: از مجموع 2 هزار اثر ارسال شده برای هیات داوری این جشنواره، 73 اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد.
حسین منصوری افزود: پیش بینی می شود این نمایشگاه سال آینده به شکل بین المللی برگزار شود.
عواید حاصل از فروش عکس ها صرف امور خیریه و بیماران می شود.
علاقه مندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه به ساختمان ایمیدرو در خیابان سپهبدقرنی بالاتر از پمپ بنزین مراجعه کنند و با پیش بینی اثر برگزیده (عکاس برتر) هدیه بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار