نایب رییس اتاق ایران و چین درگفت وگو با پانا:

تحریم ها هم برداشته شود باز هم چین شریک اول تجاری با ایران است

نایب رییس اتاق ایران و چین با بیان اینکه چین کماکان مهمترین شریک تجاری ایران است و تحریم ها هم برداشته شود باز هم چین شریک اول تجاری با ایران است ،گفت :مطابق آمارهای منتشر شده از گمرک ایران و گمرک چین در 6 ماه ابتدایی سال 2017 مبادلات ایران و چین هم در واردات و هم در صادرات افزایش یافته است .

کد مطلب: ۶۴۵۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد

مجیدرضا حریری درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد: چین بزرگترین مشتری نفت و بزرگترین وارد کننده صادرات غیر نفتی از ایران است .
حریری خاطر نشان کرد: از سوی دیگر چین مهمترین مبدا واردات کالا و مواد اولیه تولید به ایران است .
وی در پاسخ به این پرسش که چرا شرکای تجاری ایران گسترده نمی شوند تا از محدود شدن به بازار چین فاصله گرفته شود نیز عنوان کرد:موضوعات سیاسی موجب شده تا کشورهایی که با آنها تفاهم سیاسی وجود دارد محدود باشد و تعداد کشورهایی که تامین کننده کالای ایران یا خریدار محصولات تولیدی ایران باشند بسیار کم است به همین دلیل چین مهمترین شریک تجاری ایران است .
وی اضافه کرد :حتی اگر تمام تحریمها از ایران برداشته شود باز هم چین شریک اول تجاری ایران است به این دلیل که این کشور با گسترده شدن اقتصاد کشورش با 100 کشور شریک اول تجاری است .
حریری گفت :کشورهایی مانند ایران که مهمترین صادرات آنها انرژی مانند نفت و گاز و مشتقات آنهاست چین نخستین شریک تجاری آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار