در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تأثیر اقلیم در تغییر شرایط گونه‌های جانوری

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه تغییر اقلیم بر روی وضعیت زندگی حیات وحش تأثیرات زیادی دارد، گفت: تغییر اقلیم موجب شده اقلیم گونه های جانوری تغییر کند و وقتی شرایط زیستی به ضرر گونه ها باشد تغییر مکان می دهند و شاهد هجوم آن ها در مناطق مختلف هستیم.

کد مطلب: ۶۴۵۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا درخصوص هجوم عقرب ها به برخی مناطق از جمله حاشیه تهران در پی تشدید گرمای هوا اظهارداشت: تغییر اقلیم موجب شده شرایط اقلیمی برای گونه های جانوری تغییر کند و در برخی موارد این تغییرات به ضرر طبیعت خواهد بود. این شرایط در خصوص گونه های دیگر نیز به همین شکل است و وقتی شرایط زیستی به ضرر گونه ها باشد تغییر مکان می دهند و شاهد هجوم آن ها در مناطق می شویم.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با اشاره به تأثیر تغییر اقلیم در شرایط زندگی گونه های جانوری اظهارداشت: در سال های اخیر تغییر اقلیم به طور ملموس و جدی قابل مشاهده است و اتفاقاتی به دنبال دارد که اقلیم را تحت تاثیر قرار می دهد. بیشترین عاملی که منجر به تغییر اقلیم شده فعالیت های انسانی است که این عوامل تولید گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اثرات تغییر اقلیم بر زیستگاه های جانوران و تغییر شرایط زندگی گونه ها بیان کرد: یکی از موارد مهمی که در بحث تغییر اقلیم مطرح می شود، موضوع اثرات ناشی از تغییر اقلیم بر روی زندگی جانوران است به طوری که بعضا شاهد طغیان و هجوم برخی گونه های جانوری در یک منطقه هستیم. نمونه ای که در تهران شاهد آن بودیم و در چهارسال اخیر هجوم سفیدبالک ها را در سطح شهر داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار