در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بهره‌بردای ناقص از خط هفت مترو/فقط40درصد جت فن‌ها تعبیه شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهره برداری ناقص از خط هفت مترو به دلیل حجم مسافران به هیچ وجه قابل قبول نیست، گفت: در تونل مترو وقتی که جت فن ها بالای 94 درصد تعبیه شد باید خط به بهره برداری برسد در صورتی که در تونل خط هفت کمتر از 40 درصد تأمین شده که این نکته قابل توجهی است.

کد مطلب: ۶۴۵۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص بهره برداری زودهنگام از خط هفت متروی تهران اظهارداشت: اساسا طراحی پروژه ها به خاطر بهبود شرایط زندگی و ارتقای شرایط در شهر است. در شرایطی که هزینه های هنگفتی بابت پروژه های عمرانی و شهری انجام می شود انتظار می رود که این پروژه ها ایمنی لازم را داشته باشد که هم در زمان بهره برداری و پس از آن مردم با اطمینان خاطر استفاده کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعی که در رابطه با بهره برداری زودهنگام از خط هفت مترو صورت گرفت، مورد توجه قرار دارد. به نظر انگیزه هایی پشت این موضوع بود که نمی تواند تنها دلیل آن تقاضا و تراکم مسافران باشد چرا که اگر فشار تقاضا و تراکم مسافر را در نظر بگیریم، ایمنی و استاندارد پروژه اولویت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: بهره برداری ناقص از خط هفت مترو به دلیل حجم مسافران به هیچ وجه قابل قبول نیست. علاوه بر این موضوعات فنی نیز در این پروژه مورد توجه است که باید مد نظر قرار گیرد از جمله تعبیه جت فن هایی که در تونل خط هفت وجود دارد باید استاندارد باشد.

فقط 40 درصد جت فن‌های خط هفت تعبیه شده است

رحیمی افزود: در تونل مترو اگر جت فن ها بالای 94 درصد تعبیه شد باید خط به بهره برداری برسد در صورتی که در تونل خط هفت کمتر از 40 درصد تأمین شده که این نکته قابل توجهی است. علاوه بر این استانداردبودن ایستگاه ها و تأمین واگن ها نیز موضوعات دیگری است که باید در بهره برداری از خط مترو به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه امکانات اولیه در بهره برداری از خطوط مترو باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: باید تمامی امکاناتی که خانواده ها از مترو استفاده می کنند در اختیار آن ها قرار گیرد. اینها کف انتظارات از مدیریت شهری است تا آرامش را برای مردم فراهم کنند. مردم بهترین قاضی هستند و اگر کوتاهی صورت گیرد، مسئولان باید جبران و یا بهره برداری را متوقف کنند.

شائبه پیش فروش فضای تبلیغات شهری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره مزایده فضای تبلیغاتی مترو نیز توضیح داد: یکی از ظرفیت های ایجاد درآمد برای مترو، فضای تبلیغاتی است. منتهی در هفته های پایانی مدیریت شهری و پایان عمر شورای چهارم، این اقدامات گرچه به لحاظ حقوقی مشکلی ندارد اما شائبه ایجاد می کند.

رحیمی اضافه کرد: در پیش فروش فضای تبلیغاتی مترو این موضوع باید روشن شود که آیا قردادها بر اساس دستورالعمل های جاری و مصوب شورای شهر انجام شده که شورای چهارم باید نظر دهد تا شبهات برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار