2300تن گندم در قالب طرح قیمت تضمینی روی تابلو بورس کالا رفت

بورس کالای ایران روز گذشته عرصه دومین عرضه گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب طرح قیمت تضمینی بود و 2300تن از این محصول معامله شد.

کد مطلب: ۶۴۵۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از بورس کالا، پس از ابلاغ مصوبه هیات دولت از سوی معاون اول رییس جمهوری درباره عرضه گندم چهار استان‌ مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در بورس کالای ایران، از هفته گذشته عرضه این محصول در قالب طرح قیمت تضمینی آغاز شد.
براین اساس امروز (شنبه) 2 هزار و 300 تن گندم خوراکی با قیمت 9 هزار و 30 ریال در هر کیلوگرم معامله شد تا به مرور با رونق معاملات این محصول در قالب طرح قیمت تضمینی، هم کشاورزان در اسرع وقت به وجه محصولاتشان برسند و هم بار مالی دولت در خرید گندم از کشاورزان کاهش یابد.
براساس سیاست قیمت تضمینی، شرکت بازرگانی دولتی با تجمیع حجم عرضه ها و به نمایندگی از کشاورزان، گندم این چهار استان را روی تابلو بورس کالا می برد که با توجه به قیمت 9 هزار و 30 ریال بازار و همچنین نرخ 13 هزار ریال مصوب، دولت فقط مبلغ مابه التفاوت را پرداخت می کند.
با اجرای این سیاست جدید، بار مالی بزرگی از روی دوش دولت برداشته می شود و مشکل دیرینه کشاورزان درباره دریافت دیرهنگام وجه محصولات پایان می یابد؛ از طرفی طرح قیمت تضمینی به استانداردسازی محصولات کشاورزی و تولید با کیفیت تر نیز کمک می کند.
بورس کالای ایران پس از مصوبه هیات دولت برای اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در چهار استان مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان، با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در این استان ها کلاس های آموزشی و توجیهی برگزار کرد تا زمینه آشنایی کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی با مزیت های این طرح فراهم شود.
همچنین سامانه اطلاعات کشاورزان برای پرداخت مابه التفاوت قیمت کشف شده گندم در بورس با قیمت اعلامی دولت به حساب کشاورزان نیز از سوی بورس کالا پردازش شده استو تکمیل این روند ادامه دارد.
از طرف دیگر، رایزنی ها برای جذب محموله های گندم عرضه شده با کارگزاران فعال در بورس کالا در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار