اکونومیست را بیشتر بشناسید!

واحد آموزش پانا:اکونومیست هفته نامه خبری_تحلیلی در حوزه اقتصادی و سیاسی است که زبانی ساده دارد. وقتی نشریه ای بین المللی نگارشی ساده و جذابی را برای انتقال مفاهیم خشک اقتصادی برگزیده است؛ یعنی خبرنگاران اقتصادی هم اگر می خواهند دیده شوند ساده بنویسند.

کد مطلب: ۶۴۵۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

اکونومیست هفته نامه ای خبری در حوزه اقتصادی و سیاست است، که همزمان در شش کشور جهان چاپ شده و از این رو بین المللی خوانده می شود. زبان مجله انگلیسی است و در لندن ویرایش می شود.

اکونومیست؛ اولین بار در سپتامبر 1843 (بیش از 160سال پیش)، بوسیله "جیمزویلسون" - تاجر و بانکدار انگلیسی- منتشر شد تا به روندِ لغو قانون ذرت و مقررات تعرفه واردات آن سرعت دهد.[پی ببرید به قدرت رسانه ها و تاثیرگذاری آنها بر سیاست و افکار عمومی.]

این هفته نامه که پنج شنبه هر هفته منتشر می شود اصرار دارد خود را روزنامه بداند زیرا قبلا به شکل روزنامه چاپ می شده است.

به گفته مقاله ای درنشریه ی "تجارت فردا"؛ هدف اکونومیست از این اصرار آن است که این روزنامه ی هفتگی طرح جامعی برای کل دنیا باشد. به عبارت دیگر بیشتر هدف در گرو داشتن رویکردی روزنامه ای به جای مجله ای است.

اکونومیست در زیر لوگوی خود، آن را یک مجله سیاسی،بازرگانی،کشاورزی و تجارت آزاد توصیف کرده است.

موضوع و مخاطبان مجله

هفته نامه اکونومیست، مجله تخصصی است که اغلب مطالب آن در حوزه اقتصادی می باشد؛ اما چون اقتصاد به سیاست پیوند خورده ناچارا به مسائل سیاسی نیز می پردازد و تحلیلهایی را در هر دو زمینه ارائه می دهد و اخبار اقتصادی و سیاسی مهم دنیا را درپایان یک هفته اطلاع رسانی و نقد می کند.

این نشریه خوانندگان خاص دارد که عمدتا تحصیل کردگان بویژه دانش آموختگانِ حوزه اقتصاد مدیران و سیاسیون هستند.

نکته قابل توجه آن که این هفته نامه با وجود اینکه، یک مجله تخصصی با مخاطبان خاص است زبانی ساده دارد به گونه ای که با بیان مستقیم و تصویرگونه مثل استفاده ازعکس و طرحها و نیز اینفوگراف و گفتگوهای رو در رو، مطالبِ خشک اقتصادی و سیاسی را خواندنی و اطلاعات مخاطبان خود را به روز می کند. مجله اصطلاحات تخصصی اقتصادی را ساده و حتی گاه، بیانی محاوره ای دارد.

باید بدانید که؛ این نشریه بین المللی، در کشورهایی که چاپ می شود، محتوای یکسان دارد اما آگهی ها و ترتیب استفاده مقالات در آن کشورها متناسب با نیازهای مخاطبان متفاوت است. همچنین گاهی روی جلد آن نیز در کشورهای مختلف، طرحی متفاوت دارد.

اکونومیست برای تبلیغ خود نوشته است؛ "اگر در بیابان گیر افتاده باشید و فقط بتوانید یک نشریه را درخواست کنید که از آسمان برای شما بیفتد تا در جریان اخبار دنیا قرار بگیرید؛ امید این است که انتخاب شما "اکونومیست" باشد.با این جملات حالا شاید بهتر بتوانید دلیل اصرار این هفته نامه برای خوانده شدن به نامِ "روزنامه" را بفهمید!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار