بیش از 2.7 میلیارد دلار صرف نوسازی بیش از 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده

معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای گفت: براساس محاسبات شرکت بهینه سازی مصرف سوخت،اجازه دارد برای نوسازی بیش از 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلار هزینه کند.

کد مطلب: ۶۴۵۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، «داود کشاورزیان» در مراسم امضاء قرارداد همکاری شرکت سایپا دیزل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون همراه با تحویل کامیون های ولوو طرح نوسازی به مشتریان در محل شرکت سایپا دیزل افزود: براساس آمارهای موجود بیش از 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 35 سال در کشور تردد می کنند.
به گفته این مقام مسئول، در مصوبه شورای اقتصاد مجوزی برای بیش از 65 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 35 سال در یک دوره زمانی پنج ساله در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در مدل مالی در نظر گرفته شده در این قرارداد، بخشی از سود تسهیلات دریافتی از محل صرفه جویی در مصرف سوخت پرداخت می شود.
وی گفت: این قرارداد سال گذشته استارت خورد و طی 6 ماه پس از انعقاد قرارداد با شرکت ماموت بیش از 400 دستگاه کامیون تحویل شد.
کشاورزیان با اشاره به وظایف وزارت راه و شهرسازی در این قرارداد، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه موظف است تا برای ناوگان فرسوده کشور محدودیت فعالیت ایجاد کند تا فرصت برای فعالیت ناوگان نو فراهم شود، همچنین اعمال قانون افرادی که در پرداخت اقساط خود کوتاهی دارند از طریق متوقف کردن فعالیت کارت های هوشمندشان و مکلف کردن آنان به پرداخت، دیگر وظیفه این وزارتخانه است.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین آثار نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، بهسازی محیط زیست است که جزو تعهدات ایران در عرصه بین المللی است تا سطح انتشار گازهای گلخانه ای کاهش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: راهکار اصلی این مساله اصلاح قیمت سوخت است و تا زمانی که هر لیتر گازوئیل با قیمت ناچیز سه هزار ریال در هر لیتر فروخته می شود کسی راغب به کنار گذاشتن ناوگان فرسوده نیست.
وی یادآوری کرد: بسیاری کشورهای جهان با واقعی کردن قیت سوخت بین 800 سنت تا 2 دلار در هر لیتر به حل این مشکل پرداخته اند و ما نیز چاره ای نداریم جز اینکه به همین سمت حرکت کنیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با واقعی شدن قیمت سوخت بسیاری مشکلات دیگر نظیر معطلی تا 2 هفته ای رانندگان در بنادر برای دریافت بار، تردد یک سر خالی کامیون ها، تخلفات، آلایندگی های جوی و زیست محیطی نیز کاهش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار