معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

هدایت تحصیلی برای بیش از 2 هزار وهشتصد دانش آموز پایه نهم ری

جلسه کمیته هدایت تحصیلی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ری باحضور معاون آموزش متوسطه، کارشناسان مقاطع متوسطه دوره اول و دوم، کارشناس مشاوره و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۵۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، رسول ملکی معاون آموزش متوسطه درباره روند انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اظهار کرد: هدایت تحصیلی پس از اعلام نتایج امتحانات نهایی شروع می شود و ما از نیمه دوم تیرماه به بعد شاهد آغاز روند هدایت تحصیلی هستیم .

ملکی ادامه داد: بر اساس مؤکدات و شیوه نامه هدایت تحصیلی، امسال اجباری در هدایت تحصیلی وجود ندارد و تلاش می‌کنیم با فراهم کردن ظرفیت حداکثری دانش آموزان را در رشته‌های مختلف هدایت کنیم .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک ری افزود: فرم شماره هفت، عملکرد تحصیلی تراز شده هر دانش آموز را بر اساس ظرفیت منطقه در هر رشته نشان می دهد که بر اساس اولویت های انتخابی دانش آموز به صورت "الف"، "ب"، "ج" و "د" نمایش داده شده است و این فرم به عنوان فرم اصلی هدایت تحصیلی برای ثبت نام در متوسطه دوم تلقی می شود.

ملکی با بیان این نکته که امسال بیش از 2800 دانش آموز پایه نهم در جریان هدایت تحصیلی قرار خواهند گرفت تصریح کرد: 12 اولویت انتخابی برای دانش آموزان در دستورالعمل هدایت تحصیلی وجود دارد و دانش آموزان براساس عملکرد تحصیلی خود در هر رشته، چهار فرصت ثبت نام دارند تا براساس اولویتی که در آن رشته به دست آورده‌اند در دوره دوم متوسطه ثبت نام کنند.

/خبرنگار : نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار