امام جمعه شهرری:

نماز جمعه تریبون فرد یا جریان سیاسی خاصی نیست

امام جمعه شهرری با بیان اینکه نمازجمعه باید محلی مناسب برای بیان مشکلات جامعه و مردم به مسئولان نظام باشد گفت: نماز جمعه تریبون امام جمعه، فرد یا جریان سیاسی خاصی نیست.

کد مطلب: ۶۴۵۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) به سالروز تاسیس نماز جمعه و کارکردها این نهاد تاثیرگذار انقلابی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در طول سالیان متوالی از بدو تاسیس همواره مایه خیر، برکت و عزت برای نظام اسلامی بوده به طوری که امام خمینی(ره) در خصوص نماز جمعه فرموده است: اگر انقلاب برای ما هیچ ثمری نداشت همین برپایی نماز جمعه برای ما کفایت می کند.


وی نماز جمعه را محلی برای ارتباط موثر مسئولان با مردم دانست و اظهار داشت: ارتباط مستقیم مردم با مسئولان و بیان مشکلات و همفکریشان برای حل مشکلات در نماز جمعه باعث ایجاد همدلی و همزبانی در جامعه می شود.


حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه به تحولات فلسطین اشغالی اشاره کرد و بیان داشت: امروز فلسطین درد جانکاهی در پیکر اسلام است که هر روز اخبار تکان دهند و رنج آوری از ظلم های اسرائیل غاصب در این کشور به گوش همگان می رسد.


وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی با بستن درب های مسجد اقصی به روی ملت مظلوم فلسطین ضعف خود را به همگان نشان داد و امروز به مناسبت این اقدام شرم آور در تمامی مناطق اشغالی راهپیمایی اعتراضی صورت می گیرد.


حجت الاسلام شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز عملیات مرصاد و یورش منافقان بر علیه ملت ایران در جهت اجرای برنامه های شوم صدام اشاره کرد و یادآور شد: منافقان داعشی های دیروز هستند که برای خصومت با ملت بزرگ ایران از هیچ کوشش فروگذاری نکردند.


وی در بخش دیگر سخنان خود به آغاز دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) می باشد که در این ایام باید فرهنگ، منش، سنت و کرامت اهل بیت به جامعه معرفی شود تا مردم به خصوص جوان اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهند.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار