سوم و چهارم مرداد برگزار می شود:

نخستین کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازملی

نخستین کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازملی روزهای سوم و چهارم مرداد ماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت با هدف رفع خلأ موجود در صنعت تاسیسات و دانش مهندسی برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۴۵۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ رامین کرمی دبیر کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازملی در یک نشست خبری عنوان کرد: نظام مهندسی تهران اقدام به برگزاری این کنفرانس کرده و به این منظور 4 گروه علمی، صنعت،سیاست گذاری و اجرایی کارگروه های متفاوتی را تشکیل و 220 ساعت کار کارشناسی به این منظور صورت گرفته است.

کرمی از مشارکت بیش از 10 انجمن و تشکل در این برنامه خبر داد و افزود: حضور بیش از یک هزار مهندس ساختمان و جمعی از مسئولین کشوری برای برگزاری این کنفرانس نهایی شده است.

وی همچنین از حمایت صنعتگران و متخصصین با بدنه اجرایی صنعت تاسیسات خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه جانبی در حاشیه این همایش از جمله برنامه های این کنفرانس ملی است.

دبیرکنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازملی خاطرنشان کرد:به منظور بهینه سازی مصرف سوخت و اجرای ماده 12 نیز غرفه ای در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود.

وی عنوان کرد: بازچرخانی آب بحث استفاده از فاضلاب خاکستری، مشکلات زیست محیطی فاضلابها، استفاده درست از منابع آب، استفاده از زیرساخت های کشور در جهت استفاده درست از انرژی در این کنفرانس مورد بحث و بررسی واقع می شود.

کرمی در خصوص وضعیت تاسیسات ساختمان،‌ اظهار کرد: تاسیسات ساختمان یک حلقه مفقوده در ایران بوده که البته در چند سال اخیر روند کیفیت آن رو به بهبود بوده است.

وی ادامه داد:‌ به عنوان مثال در کلانشهر تهران شهرداری به ساخت و ساز متراژهای زیر1500 متر امکان استفاده از مهندس برق و مکانیک را نداده است.

وی با بیان این‌که قانون تاکید کرده که در ساخت و سازها باید از مجری ذی‌صلاح استفاده شود،‌ تصریح کرد:‌ در مباحثی مانند شبکه آبرسانی ساختمان‌ها، با افت فشار مواجه هستیم،‌ ضمن آن‌که در بحث فاضلاب، آبهای سطحی به جای هدایت به آبهای زیرزمینی به تصفیه‌خانه هدایت می‌شود که یک معضل بسیار جدی است.

عضو سازمان نظام مهندسی با اشاره به این‌که از 6 ماه پیش با هماهنگی‌های انجام شده با آب و فاضلاب به ساخت و سازهایی که مهندس مکانیک نداشته باشند، انشعاب داده نمی‌شود، اظهار کرد:‌ تجهیزاتی که در ساخت و ساز ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد مربوط به دو تا سه دهه قبل است و هنوز این تجهیزات با استفاده از فناوری‌های نوین جایگزین نشده است.

در ادامه این نشست پیربرناتاش دبیرسیاست گذاری این کنفرانس نیز عنوان کرد: اجزای تشکیل دهنده این همایش از جنس صنعت تاسیسات هستند و راه های حل مشکلات را به درستی می شناسند.

وی اظهار امیدواری کرد که پس از برگزاری همایش اتفاقات مناسبی در صنعت تاسیسات حاصل شود، همچنین عابدی تلکی دبیر اجرایی این همایش نیز خاطرنشان کرد: بیش از 400 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که در 7 رشته تخصصی مشغول به فعالیتند.

وی افزود: کنفرانس ملی مکانیک روزهای سوم و چهارم مرداد ماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزاری می شود و هماهنگی لازم با پژوهشگاه صنعت نفت جهت استفاده از امکانات این پژوهشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس www.mec2017.com جهت تهیه مستندات مکتوب و تصویری به این سایت مراجعه کنند.

در ادامه صدر واقفی دبیرکمیته علمی این همایش نیز گفت: تلاش شده تا برگزاری این کنفرانس متفاوت از سایر کنفرانس ها باشد به همین دلیل 60 نفر از اساتید متخصص برای برگزاری کنفرانس دعوت شده اند و اخذ خروجی کاربردی از این کنفرانس مهمترین هدف در برگزاری آن است.

وی همچنین از ارائه 148 مقاله به کنفرانس خبر داد و افزود: 60 مقاله برتر و کاربردی در طول برگزاری این کنفرانس ارائه می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار