رئیس خانه مطبوعات شهرستان‌های تهران خبر داد

برگزاری جشن متفاوت روز خبرنگار به میزبانی شهرری

رئیس خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران از برگزاری جشن متفاوت روز خبرنگار برای اهالی رسانه شهرستان‌های این استان به میزبانی شهرری خبر داد و گفت: نخستین دوره آموزشی خبرنگاران در مردادماه سال جاری برگزار می‌شود

کد مطلب: ۶۴۴۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، میلاد زارعی در نشست انتخاب رابط خانه مطبوعات استان تهران در دماوند با اشاره به فعالیت خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: در تمام کشورهای دنیا، بحث نظارت، پیگیری و آموزش امور صنفی به خود صنف واگذار می‌شود.

وی افزود: در این جهت، در یک سال گذشته خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران با پیگیری‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و راه‌اندازی شد.

رئیس خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران گفت: پس از راه‌اندازی خانه مطبوعات، با برگزاری مجمع عمومی، هیأت‌مدیره این خانه تشکیل شد؛ هر کاری که متولد می‌شود، با مشکلاتی مواجه است که تلاش شد تا ابتدا مشکلات اساس‌نامه خانه مطبوعات برطرف شود.

زارعی با اشاره به اینکه پیگیری‌های زیادی در چند ماه برای تدوین اساسنامه خانه مطبوعات صورت گرفت، تصریح کرد: ایرادها و اشکالاتی در اساسنامه وجود داشت که بخش‌هایی از آن را سهل و به‌خصوص شرایط بیمه را آسان‌تر کردیم؛ شرایط عضویت در خانه مطبوعات تغییر کرد و بخش‌های دیگر در سال‌های آینده تغییر خواهند کرد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و جمعیت بیش از چهار میلیون نفری شهرستان‌های استان تهران، تصمیم گرفته شد تا برای پیگیری امور خبرنگاران در خانه مطبوعات، رابط‌هایی در شهرستان‌ها انتخاب شوند که انتخابات آن‌ها بین خبرنگاران هر شهرستان در حال انجام است.

برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری در مردادماه

رئیس خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مصوب شد تا خانه مطبوعات صرفاً برای شهرستان‌های استان تهران باشد و ابلاغ این مصوبه در هفته گذشته با تلاش فراوان انجام شد.

زارعی با بیان اینکه خبرنگاران شهرستان‌ها از دوره‌های مختلف آموزشی بی‌بهره بوده‌اند، گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده با دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک دوره آموزشی ویژه خبرنگاران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته در مردادماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سرویس ایاب و ذهاب برای شرکت خبرنگاران در این دوره آموزشی در هر شهرستان تهیه می‌شود و مدرک معتبری نیز در پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد؛ در پاییز امسال نیز دوره‌های پیشرفته‌تر برای کسانی که در دوره آموزشی مردادماه شرکت کنند، برگزار می‌شود.

برگزاری جشن متفاوت روز خبرنگار در شهرری

رئیس خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: یکی از اقدامات خانه مطبوعات، پیگیری دفاتر رسانه‌ها در شهرستان‌هاست که می‌توان در این راستا اقداماتی را انجام دهد و تفاهم‌نامه‌هایی را با دستگاه‌ها به امضا رساند و دفاتر را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

زارعی با اشاره به مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان تهران بیان کرد: مراسم گرامیداشت روز خبرنگار امسال به میزبانی شهرستان شهرری در فضایی متفاوت برگزار می‌شود؛ متولی برگزاری مراسم امسال، خانه مطبوعات بوده و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خوبی برای این مراسم پیش‌بینی شده است.

وی از افزایش هدایای خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران در مراسم گرامیداشت روز خبرنگاران امسال خبر داد و افزود: برای شرکت در مراسم روز خبرنگار امسال، شرایط خاصی در نظر گرفته شده است؛ همچنین خبرنگاران شهرستان‌ها می‌توانند با خانواده‌های خود در این مراسم حضور پیدا کنند.

اعطای وام 10 میلیون تومانی به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات

رئیس خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه مراسم روز خبرنگار امسال تنها دو سخنران دارد، گفت: فرماندار ویژه شهرستان ری و رئیس مجلس شورای اسلامی یا معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران این مراسم خواهد بود.

زارعی همچنین اجرای موسیقی زنده و اجرای استندآپ کمدی با حضور هنرمندان مطرح کشور را از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان تهران عنوان کرد.

وی با اشاره به اعطای وام به اعضای خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران افزود: اعطای وام 10 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصدی برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران در نظر گرفته شده است.

رفع معضلات کانال‌های تلگرامی حوزه رسانه در شهرستان‌ها

رئیس خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: در حوزه مسکن نیز با انتخاب رابط خانه مطبوعات در شهرستان‌ها، پیگیری‌هایی با فرمانداری‌ها و ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی برای واگذاری زمین به خبرنگاران انجام خواهد شد و اجرای این موضوع مستلزم همکاری معاون امور عمرانی استاندار تهران است.

زارعی با بیان اینکه افزایش بی‌رویه کانال‌های تلگرامی امروز به معضلی برای رسانه‌ها تبدیل شده‌ است، تصریح کرد: برای رفع معضلات این حوزه، اقداماتی در شهرستان‌ها در حال پیگیری است؛ مدیران تلگرامی نباید در نشست‌ها در کنار مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران حضور پیدا کنند و باید این بخش مدیریت شود.

/خبرنگار: امیر حسین سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار