کوچکی نژاد مطرح کرد؛

پیشنهاد تخصیص یارانه بیمه برای کارکنان مدارس غیردولتی

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای حمایت از مدارس غیردولتی پیشنهاد می کنیم یارانه بیمه برای کارکنان آن در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۶۴۴۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ جبارکوچکی نژاد در برنامه پرسشگر در مورد روند نظارت بر مدارس غیردولتی، اظهار کرد: این نظارت ها صرفا حمایتی بوده و به مدارس غیردولتی کمک می کند. از دولت و سازمان مدارس غیردولتی انتظار داریم قانون جامعی که تصویب شده را مورد توجه قرارداده و آئین نامه های آن را به تصویب برساند.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه قانون مدارس غیردولتی مورد توجه قرار گرفته و همواره مجلس به همراهی با آموزش و پرورش و این مدارس توجه دارد.

نقش مجلس برای مدارس غیردولتی

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با نقش مجلس برای مدارس غیردولتی، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در قانون به آن توجه داریم حمایت و کمک به مدارس غیردولتی بوده اما مشکل ما در آموزش و پرورش اعمال برخی سیاست ها در این حوزه است.

بسته حمایتی

کوجکی نژاد به مسئله بسته حمایتی اشاره کرد و گفت : با وجودی که به این مسئله مخالفیم اما این طرح اجرا می شود علاوه بر این مسئله وجود مدارس هیات امنایی بوده که در هیچ جایی نوشته نشده اما همچنان وجود دارد و وزرای آموزش و پرورش با اتخاذ این سیاست ها در جهت تضعیف مدارس دولتی فعالیت می کنند .

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: طرح خرید خدمات آموزشی نیز یکی از مسائلی است که برای آن چالش هایی وجود دارد.

مدارس غیردولتی حمایت شوند

کوچکی نژاد با بیان اینکه باید صندوقی برای حمایت از موسسات شکل گیرد گفت: مدارس غیردولتی حمایتی از سوی دولت نمی شوند و باید برای کارکنان این مدارس یارانه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی با پویایی خود می توانند به کاهش محرومیت آموزشی کمک کنند گفت: برای اجرای اصل 44 قانون اساسی توجه به موارد حمایتی از مدارس غیردولتی ضروری است چرا که در هنوز در برخی از مدارس کارکنان بیمه نشده و مبالغ بسیار ناچیزی درآمد دارند بنابراین نیاز به حمایت های بیشتری احساس می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار