رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان:

ساخت اردوگاه بزرگ در کردستان ضرورت دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان ایجاد قطب‌ برای جوانان در چند نقطه کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید اردوگاه‌هایی ایجاد شود تا جوانان هر استانی با نقاط دیگر کشور آشنا شوند.

کد مطلب: ۶۴۴۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان در مراسم اختتامیه در پنجمین گردهمایی مسوولین امور جوانان کشور در سنندج اظهار کرد: متاسفانه در حوزه جوانان در کشور بیشتر شعار دادیم تا عمل کنیم.

وی گفت: اگر امروز در نظام برنامه‌ریزی با این حجم مشکل و بحران بیکاری و توسعه مواجه هستیم به دلیل این است که در پرورش جوانانمان به درستی عمل نکرده و مشکل داریم.

وی تصریح کرد: مشکل امروز ما در این حوزه کمبود منابع نیست، مشکل اصلی عدم پرورش افراد توانمند، خلاق، کارآفرین و ثروت‌آفرین است.

وی گفت:سایه سنگین ورزش حوزه جوانان را در حاشیه قرار داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: همه قبول دارند در وزارت ورزش و جوانان سایه سنگین ورزش حوزه جوانان را در حاشیه قرار داده است.

نصراللهی‌زاده افزود: اگر بحث جوانان هر چه زودتر سامان پیدا کند بسیاری از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد و سازمان ملی جوانان باید نقش اتاق فکر را ایفا کند.

وی با بیان اینکه اجاره دادن اماکن ورزشی امروز یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان است، گفت: خانه‌های جوان نیاز جدی است و باید مراکز ورزشی، فرهنگی و آموزشی که نیاز امروز جوانان است به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان به نحوه نگهداری و مدیریت این خانه‌های جوان نیز گریزی زد و گفت: اینکه اعتبار برای ساخت این خانه‌ها در استان‌ها گذاشته شود بخشی از موضوع بوده و نحوه مدیریت این خانه‌ها بعد از ایجاد قطعا اصل مهمتر از ساخت آن خواهد بود.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه در استان در بحث ساخت خانه‌های جوان و حمایت از حوزه ورزش و جوانان هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود، گفت: فرمانداران را متقاعد کرده‌ایم در کنار اختصاص سهم 27 درصد ارزش افزوده که به اندازه اعتبار اختصاص یافته سال گذشته به این بخش اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: سازمان جوانان بعد از جدا شدن بخش ورزش از جوانان وزارت کشور باید مانند یک اتاق فکر عمل و ستاد دولت برای سیاست‌گذاری‌ها حوزه جوانان باشد.

وی ایجاد قطب‌ برای جوانان در چند نقطه کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید اردوگاه‌هایی ایجاد شود تا جوانان هر استانی با نقاط دیگر کشور آشنا شوند.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان، ایجاد بستر دیدن نقاط مختلف کشور برای جوانان موجب افزایش همگرایی و حس هبستگی ملی در بین آنها خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با بیان اینکه نباید تنها در زمان جنگ حس همبستگی ملی افزایش پیدا کند، گفت: همبستگی ملی باید در زمان صلح و سازندگی نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و این مهم در سایه تعاملات و شناخت و آشنایی به وجود می‌آید.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد: در همین جلسه از طرف آقای استاندار قول احداث یک ارودگاه ملی بزرگ در کردستان را می‌دهم و به نظرم این دست اردوگاه‌ها در چهار نقطه کشور باید ساخته شود.

وی با بیان اینکه استان کردستان دارای جاذبه‌های گردشگری زیبا در فصول مختلف است، عنوان کرد: باید با ایجاد ظرفیت‌های مناسب بستر را برای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر این استان به مردم کشور فراهم سازیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه جوانان همبستگی ملی و این ارتباطات را به عنوان سیاست‌ اصلی دنبال می‌کردیم با برخی مشکلات مانند بومی‌گزینی دانشجو مواجه نبودیم.

وی تصریح کرد: در بحث توزیع اعتبارات شهرستانی اصل مهم توزیع عادلانه همواره مورد توجه قرار گرفته است که بر این اساس با توجه به نیاز اصلی هر شهرستانی سعی شده اعتبارات به بخش‌های مختلف اختصاص پیدا کند.

وی به وجود شکاف توسعه‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شکاف توسعه‌ای در استان‌ها نیز وجود دارد که باید سعی شود با ایجاد زیرساخت‌های متناسب با نیاز هر شهرستانی این شکاف‌ها را پر کرد.
وی اضافه کرد: در بحث تامین اعتبارات به صورت منعطف عمل شده است و سعی کرده‌ایم که اجرای پروژه‌های نیمه تمام در هر شهرستانی را با توجه به ضرورت در اولویت قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار