از صبح امروز آغاز شد؛

رقابت 5176 پزشک در انتخابات نظام پزشکی/نتایج فردا اعلام می‌شود

رأی‌ گیری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی از صبح امروز جمعه آغاز شد و نتایج این دوره از انتخابات فردا اعلام می شود.

کد مطلب: ۶۴۴۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، رأی گیری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی از ساعت 8 و 15 دقیقه صبح امروز جمعه 30 تیرماه در تهران آغاز شد.

پیرحسین کولیوند دبیر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهارداشت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، تخلفات احتمالی را به صورت مکتوب و مستند به هیات نظارت شهرستان‌ها ارسال کنند ضمن اینکه سلامت انتخابات با نظارت دقیق امکانپذیر است و تمام قوانین و مقررات باید به دقت اجرا شوند.

دبیر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت:بررسی تمام گزارش‌ها تنها به صورت مستند برای هیئت نظارت امکانپذیر است.

همچنین ایرج حریرچی دبیرکل هیأت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تأکید کرد: بالاترین تمهیدات امنیتی برای صیانت از آراء پزشکان در هفتمین دوره از این انتخابات صورت گرفته است. تاکنون در کشور تجربه این وسعت از برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را نداشته ایم؛ به طوری که در یک ساعت اول انتخابات 1000 نفر رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت و 2500 نفر نیز شناسه خود را دریافت کرده‌اند.

حریرچی با بیان اینکه سطح امنیت این دوره از انتخابات نظام پزشکی و همچنین رای‌دهی الکترونیکی بسیار بالا است، گفت: سازمان پدافند غیر عامل و سایر سازمان‌های ذیربط در تامین امنیت انتخابات مشارکت کرده‌اند و بالاترین تمهیدات امنیتی اتخاذ شده است.

محمدحسین قربانی؛ رئیس هیت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر آقاجانی، رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور برخی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تذکر داد.

در متن این نامه آ‌مده است:

با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر حضور تعدادی از کاندیداها یانمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تاکید می‌گردد به غیر از حضور برای رای دادن هر گونه حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در محل حوزه رای گیری تحت هر عنوان ممنوع و از مصادیق بارز تخلفاتی می‌باشد و مسئولین اجرایی مکلف به راهنمایی این افراد به خارج از حوزه هستند.

بر این اساس، تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات 5هزار و 176 نفر بوده و 250 هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی در این دوره حق رأی دارند و می‌توانند از میان شش گروه پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، داروسازان، علوم آزمایشگاهی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار انتخاب کنند.

نتایج این دوره از انتخابات فردا شنبه 31 تیرماه اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار