چهاردهمین دوره مسابقات رباتیک کشور به میزبانی نیشابور برگزار می شود

مدیر مرکز خانه خلاقیت و مدیر موسسه لگوی آموزشی نیشابور از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات مقدماتی المپیاد جهانی رباتیک خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، هادی فروغی در تشریح این خبر گفت: این مسابقات همه ساله دردو بخش مقدماتی و نهایی برگزار می شود و چون 60 کشور جهان در این رویداد شرکت می کنند، جزء معتبر ترین رویداد حوزه دانش آموزی و دانشجویی محسوب می شود.

در واقع سالانه دودوره مسابقات مقدماتی برگزار و منتخبین به مرحله نهایی راه پیدا می کنند.

وی افزود: در مسابقات مقدماتی که در سال جاری به میزبانی موسسه لگوی آموزشی و خانه خلاقیت نیشابور در تاریخ 6 مرداد به مدت یک روز در محل مجموعه ورزشی پهلوان شورورزی برگزار می شود، 119تیم ازسراسر کشور در قالب 291 شرکت کننده حضور خواهند داشت و شرکت کنندگان از چهارم مردادماه به همراه خانواده های خود به تعداد 470 نفر در نیشابور اسکان پیدا می کنند و از برنامه های جانبی پیش بینی شده نیز استفاده خواهند کرد.

سجاد سلیمی، مهندس فنی این مسابقات، نیز در ادامه خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات همزمان، چهار لیگ با هم برگزار و در یک روز مسابقات تمام می شود.

هفتاد درصد شرکت کنندگان دانش آموز و 30 درصد دانشجو هستند و شهرستان نیشابور نیز چهار تیم شرکت کننده خواهد داشت و این مسابقات در چهار لیگ اجرا می شود که لیگ رگولار یا حل مساله در قسمت نوجوانان، نونهالان و جوانان ، لیگ ادونس که مربوط به بخش نوجوانان است در قسمت پیشرفته برگزار می شود و به گونه ای مانند جورچین است، یک تیم نیز در بخش آزاد جهت کمک به محیط زیست و استفاده از زندگی پاک در نظر گرفته شده است و لیگ فوتبال هم که در رده سنی 10 تا 19 سال قسمت چهارم این لیگ را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: اساس کلی مسابقات بر روی بحث حل مساله است و در این راستا تیم نیشابور نیز در رده سنی 12 تا 14 سال شرکت می کند.

مهندس فنی مسابقات خاطر نشان کرد: امسال مرحله مقدماتی رباتیک در نیشابور با محوریت انرژی پاک و زیست محیطی برگزار خواهد شد.

سلیمی گفت: رباتیک در چند سال اخیر در نیشابور رشد خوبی داشته است و به این دلیل میزبانی این دوره از مسابقات برای اولین بار به این شهرستان واگذار شده است، در واقع در این مسابقات

بحث برد و باخت هدف نهایی نیست و دانش آموزان در بخش مهارت های زندگی، کار گروهی، مسوولیت پذیری آموزش می بینند.

در بحث گردشگری، مکان هایی مانند خیام، عطار، مسجد چوبی، کاروانسرای عباسی و ... مورد توجه است.

در این مسابقات 45 داور و 7 سرداور فنی حاضر می شوند که همه داوران از نیشابور و سرداوران از سراسر کشور دعوت شده اند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع)، از همه نهادهایی که در راستای اهداف تعلیم و تربیت گام های موثری برداشته اند تقدیر کرد و گفت: در خلال صحبت های انجام شده، باید عنوان کرد که تربیت دارای دو بخش تربیت رسمی و تربیت غیر رسمی است و هرچقدر ما بتوانیم تربیت را رسمی و هدفمند تر کنیم، موفق تر خواهیم بود و یقینا این گونه مسابقات اثر مثبتی در این بخش دارد.

سید جواد قوامی نژاد افزود: اگر تاریخ ملت های موفق را بررسی کنید، خواهید دید یکی از عوامل کسب توفیق،خلاقیت است و از این رو، آموزش و پرورش حمایت همه جانبه از این مسابقات خواهد داشت.

در واقع این کمک ها مربوط به هرجا و مکانی است که در راستای اجرای سند تحول بنیادین گام بر می دارند و اهداف آموزش و پرورش را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: بایداحساس تعلق به میهن و نظام برانگیخته شود و ما وظیفه داریم در این حوزه کار کنیم و باید تمرکز خاصی بر انرژی های پاک داشته باشیم و این موضوع را برای دانش آموزان نهادینه کنیم. موضوعاتی مانند گردشگری، معرفی شهرستان نیشابور، اقتصاد مقاومتی، کشف استعدادها در این حوزه می گنجد ودر واقع ما وقتی به بچه ها توانایی حل مساله را می آموزیم، تفکر واگرا را به دانش آموزان آموخته ایم و به گونه ای از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: در این مسابقات باید شرایط را برای بازدید مردم فراهم کنیم و اطلاع رسانی کامل و تبلیغات لازم صورت پذیرد.

قوامی نژاد در حاشیه عنوان کرد: سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری از اول مرداد ماه تا 12 مردادماه به میزبانی آموزش و پرورش نیشابور درمحل اردوگاه شهید رجایی باغرود برگزار می شود.

دو هزار و 200 دانش آموز در دو بخش پسران و دختران در این جشنواره شرکت می کنند و در سال جاری به دلیل استقبال بی نظیر دانش آموزان، سه رشته جدید به این مسابقات اضافه شده است.

در این مسابقات هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی شده است که بخش اعظمی از آن در نیشابور صرف خواهد شد.

در این مسابقات شورای اداری شهرستان باتمام توان و قوا در راستای برگزاری مطلوب و شایسته به آموزش و پرورش کمک خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور از رشد 13و نیم درصدی معدل دانش آموزان در رشته انسانی، 7و نیم درصدی دررشته تجربی و 12و نیم درصدی در رشته ریاضی خبر داد و خاطر نشان کرد: ما درسال جاری در تمام شاخص ها بالاتر از استان قرار گرفته ایم، 16 معدل 20 در امتحانات نهایی داشته ایم که در این بخش هم نسبت به سال قبل دو نفر رشد داشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار