یادواره شهدا یک سرمایه پایان ناپذیر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یک سرمایه پایان ناپذیر و غنی برای ملت ایران است، گفت: محافل مربوط به شهدا نباید آلوده سیاست شود بحث ایثار و شهادت ملی وحتی فراملی است شهدا برای همه ی طوایف همه ی مردم ایران متعلق به جقرافیا ایران متعلق به اسلام است.

کد مطلب: ۶۴۳۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا سید بیوک موسوی در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: یاد واره ای که بانام شهدا تشکیل می شود باید به صورت جانب دارانه نگاه بشود وبه صورت ملی دراین امر صحبت شود. ،چرا که هر نقد و انتقاد زمانی موجب کمال می‌شود که باید در جا و محل خود انجام شود .

وی افزود: دستگاه‌های متعددی از جمله بنیاد شهید و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس متولیان این فرهنگ در جامعه است، که داری وظایف مشخص و متفاوت هستند، اما در برخی از اوقات در انجام امور شاهد موازی‌کاری هستیم .

وی خاطر نشان کرد:موضوعات مربوط به جهاد وشهادت را عقب نیاندازیم بلکه هرکدام یک رکن مهمی از زندگی مردم را شکل میدهند. تکرار بعضی ازمطالب برای خودماهم عادی می شود,خروجی جلسات باید نتیجه ای باید داشته باشد .

وی با تأکید بر اینکه دربرخی از جلسات و یادواره‌های شهدا سخنران حاضر ازدر همه زمینه سخنرانی می‌کند، جزفرهنگ ایثاروشهادت ودفاع مقدس که سخنی به میان نمی‌آید ..

وی با اشاره به اینکه در امر عملکرد محتوایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید پژوهشی صورت گیرد، اضافه کرد: باید میزان اثرگذاری این فرهنگ در زندگی، امور فردی و اجتماعی ازطریق المان ها,بیلبوردهاودیوارنویسی هایی که صورت میگیرد, مورد بررسی قرار گیرد ..

موسوی افزود: به موضوع آموزش دروس دفاع مقدس وفرهنگ وایثار در حوزه آموزش به ویژه ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها باید از افراد متخصص و مجرب وهمچنین از اساتید ارتش دراین امر مهم به کاگرفته شود .

انتهای پیام:/رضا اوجاقلو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار