نستوه در گفت و گو با پانا:

"میرزاخانی" الگوی بسیاری از المپیادی ها و اساتید کشور است

معاون سابق سازمان ملی پرورش استعداد درخشان گفت: مرحوم مریم میرزاخانی با توجه به سعی و تلاشی که داشت الگوی بسیاری از اساتید و المپیادی های کشور است.

کد مطلب: ۶۴۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد نستوه در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص شخصیت مرحوم مریم میرزاخانی، اظهار کرد: مریم میرزاخانی در سال 67 از المپیادی های دوره اول مدارس استعداد درخشان و کشور بود و آنقدر نبوغ داشت که 2 سال پیاپی رتبه اول المپیاد ریاضی ایران را کسب کرد و مدال المپیاد کشورهای جهانی را به دست آورد.

معاون سابق سازمان ملی پرورش استعداد درخشان اشاره کرد: پس از آن موضوع با راهنمایی و مشاوره اساتید سازمان ملی پرورش استعداد درخشان، دبیران سمپاد مدارس فرزانگان تهران و با توجه به استعداد بالایش توانست مدارج بالای تحصیلی را طی کند.

نستوه عنوان کرد: میرزاخانی یکی از دانشجویان برگزیده دانشگاه صنعتی شریف بود و بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی از این دانشگاه برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت.

وی گفت: میرزاخانی با توجه به استعداد ذاتی بسیار بالا و نبوغش، در رشته ریاضی، دکترای خود را در آمریکا گرفت. در دوران تحصیلی او سوابق زیادی دیده می شود؛ این موضوع نشان دهنده اخلاقیات بسیار خوب این دانشمند جوان کشورمان است.

نستوه اشاره کرد: جایزه ای که مرحوم میرزاخانی در آمریکا به دست آورد، بالاترین جایزه ریاضی در دنیا است که به یک بانو اختصاص پیدا کرد.

کارشناس ارشد آموزشی استان سیستان و بلوچستان گفت: تلاش های مریم میرزاخانی بسیار منحصر به فرد بود. او توانست بسیاری از مسائل و فرمول های پیچیده ریاضی را کشف و حل کند.

وی تصریح کرد: جایگاه مریم میرزاخانی از نظر علمی بسیار ارزشمند است و ما همه باید به این جایگاه و ایرانی بودن خود افتخار کنیم. خداوند قطعا اجر و پاداش وی را خواهد داد و تاثیرات او در تولید علم در کشور و ایجاد انگیزه در دانشجویان و فارغ التحصیلان موثر خواهد بود.

معاون سابق سازمان ملی پرورش استعداد درخشان خاطرنشان کرد: وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی پرورش استعداد درخشان داغدار از دست دادن این دانشمند بزرگ هستند و البته خوشبختانه ریاست جمهوری، وزیر علوم و تحقیقات و وزیر آموزش و پرورش پیام های بسیار ارزنده ای را در این ارتباط دادند.

کارشناس ارشد آموزشی استان سیستان و بلوچستان گفت: لازم است در ارتباط با بزرگداشت او اقدامات دیگری صورت گیرد به خصوص فعالیت های علمی او باید توسط رسانه ها بیان و پخش شود تا جوانان بتوانند از این فعالیت ها و تلاش ها استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار