دولت دوازدهم همراه موسیقی است/خانه موسیقی همراه هیچ حزبی نیست

فاضل نظری در نشست ماهیانه خانه موسیقی گفت: الان در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم یعنی اگر کسی در گوشه ای از دنیا مشکلی داشته باشد فقط کافیست آن را اعلام کند تا صدایش جهانی شود.

کد مطلب: ۶۴۳۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ نشست ماهیانه خانه موسیقی امروز مورخ 1395/4/25 با بیست دقیقه تاخیر ساعت 16:20 دقیقه با حضور اعضای خانه موسیقی ازجمله فریدون شهبازیان، هنگامه اخوان، حمیدرضا نوربخش، قاسم رفعتی، جمشید عندلیبی، فاضل جمشیدی، محمد دلنوازی، میلاد کیایی، محمد میرزمانی، مسعود شعاری در خانه موسیقی برگزار شد.
در بخشی از این مراسم مدیر عامل خانه موسیقی حمیدرضا نوربخش گفت: انتظار می رود دوستداران موسیقی بیشتری به اینجا بیایند. هدف عمده برگزاری این جلسات تازه شدن دیدارها بود. در آستانه دولت دوازدهم که کشور به سمت ثبات حرکت می کند با دولتی رو به رو هستیم که به فکر مطالبات مردم و فرهنگ و هنر است.

وی درباره جلسه ای که روز گذشته مورخ 1396/4/24 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده بود، اظهار کرد : دیروز در فرهنگسرای ارسباران جلسه ای تحت عنوان مطالبات فرهنگ ازدولت دوازدهم با حضوربسیاری از اهالی موسیقی برگزار شد که به دلایلی در آن برنامه شرکت نکردیم.

مدیر عامل خانه موسیقی ادامه داد: قرار بود با حضور نماینده دولت میرزا عیوبی برگزار شود، ولی برای حضور او در آن برنامه به او اطلاع رسانی نشده بود به همین دلیل در این برنامه شرکت نکرد و خیلی از رسانه ها عدم حضور مارا به خاطر نبود نماینده مجلس نامیدند و بیان کردند خانه موسیقی برای چندمین بار نشان داد که وابسته به دولت و وزارت ارشاد است و به خاطر نماینده دولت نیامده است. در صورتی که خانه موسیقی به هیچ ارگان یا حذبی وابسته نیست.

در بخش دیگر این برنامه زمان خیری نوازنده نی برای دقایقی تک نوازی کرد.
در ادامه برنامه از آرمین پروین نوازنده گیتار فلامنکو دعوت به عمل آمد و او سه آهنگ بلریا، تانگو و بداهه نوازی که یکی از آثار خودش بود را نواخت.
به گزارش پانا؛ در بخش دیگری از این برنامه فاضل جمشیدی درباره ضرورت های فضای مجازی و نقش آن با هنرمندان گفت: الان در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم یعنی اگر کسی در گوشه ای از دنیا مشکلی داشته باشد فقط کافیست آن را اعلام کند تا صدایش جهانی شود. نهاد های مدنی مانند خانه تئاتر و خانه موسیقی با هدف اینکه واسطه ای بین نظام و مردم شوند تاسیس شدند.
وی ادامه داد: در جهان امروز با استفاده هایی که خیل عظیم مردم از فضای مجازی می کنند به راحتی می توان برای هنرمندان و نهاد مدنی منافعی مثل شناخت طرح مسائل، کمک متخصصین به ما، تشکیل گروه های موسیقی، اطلاع رساني و کمک به خانه موسیقی و حتی معرفی هنرمندان به دنیا را رقم بزنیم.
در پایان این مراسم محمد نادر آهنگر بیگ نوازنده موسیقی سنتی خراسانی دو قطعه آهنگ با نام های سرگردان که درباره جنگی است که در خراسان اتفاق می افتد و طی این جنگ اسیرهایی گرفته می شود که بین آنها معشوقه یک چوپان به اسیری گرفته می شود و هر روز چوپان جوان در غم فراق یارش این آهنگ را برای گوسفندان می خواند، آهنگ دیگری با نام لیلای دامغان بود که به سمع و نظر مهمانان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار