توانمندسازی فرزندان امروز؛ مقاوم سازی اقتصاد فردا-۲

معاون صنایع سازمان صنعت : نظام آموزشی دانش آموز را مهیای بازار کند

معاون امور صنایع سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه محصول نظام آموزشی کشور باید به گونه ای باشد که برای بخش تولید وصنعت و تجارت کشورمهیا شده باشد ، خاطرنشان کرد:جذب نیروی انسانی ماهر و متخصص در واحدهای تولیدی که ثابت باشد و با انگیزه مهارت های شغلی خود را افزایش دهد موضوعی مهم در ساختار نظام تولیدی کشور است .

کد مطلب: ۶۴۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

افشار فتح اللهی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی ما در کشور این است که فرزندان این کشور به گونه ای آموزش می بینند که به راحتی نمی توانند جذب صنعت شوند و بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز پس از دوران تحصیلات دانشگاهی تجربه لازم را برای بخش های تولید و صنعت کشور در اختیار ندارند و از سوی دیگر بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی این تصور که باید وارد کار اجرایی و تکنسینی شوند را ندارند و انتظارشان پشت میز نشینی است .

فتح اللهی خاطرنشان کرد: ایرادات فرهنگی وجود دارد که ریشه از دوران تحصیل درآموزش و پرورش و وزارت علوم دارد که باید اصلاح شود و نفرات و نیروی کار آموزش دیده فنی به بازار کار عرضه شود .

بسیاری از نیروهای ماهر نیازمند نیروی متخصص هستند

وی با اشاره به اطلاعات و آماری که در بخش صنعت و تولید کشور وجود دارد ،عنوان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی نیازمند نیروی انسانی ماهر و متخصص هستند اما این نیروها وجوددارند بنابراین حوزه آموزش کشور شامل آموزش و پرورش و وزارت علوم باید برنامه ریزی های عملی در این زمینه را اجرایی کنند .

معاون امور صنایع سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: محصول نظام آموزشی کشور باید به گونه ای باشد که برای بخش تولید وصنعت و تجارت کشور مفید باشد و آمادگی شغل و تلاش برای واحدهای موجود یا برای ایجاد کارآفرینی و خلق ایده در اختیار داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار