معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با پانا:

ازدواج زودهنگام عامل ترک تحصیل دختران در خراسان شمالی است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ازدواج زود هنگام دانش آموزان یکی از عوامل ترک تحصیل دختران در استان است.

کد مطلب: ۶۴۳۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

عصمت بدخشان در گفتگو با خبرنگار پانا ، اظهار کرد: با توجه به اینکه رفع معضل بیسوادی در جامعه نیازمند مشارکت و همراهی دستگاه ها و نهادهای اجرایی مختلف است از این جهت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل سعی در رفع این معضل دارد.

بدخشان با اشاره به برخی دلایل ترک تحصیل کودکان در خراسان شمالی تصریح کرد: فقر مالی، بی سرپرستی، بدسرپرستی، فقر اجتماعی و ...از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در ترک تحصیل کودکان استان است.

وی همچنین ازدواج زودهنگام دختران را معضلی در استان عنوان کرد و افزود: ازدواج زودهنگام دانش آموزان یکی از مهم ترین عوامل ترک تحصیل دختران در استان است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

بدخشان اظهار کرد: تاکنون پنج دانش آموز دختر در استان طی مقطع ابتدایی ازدواج کرده اند که این امر ممکن است آثار منفی را در آینده فرد ایجاد کند.

وی گفت: کودک با ازدواج وارد چرخه‌ ای می‌ شود که از نظر فردی، کودکی و شادی او را از بین می‌ برد و این به پیری جسمی، جنسی، روحی و روانی می‌ انجامد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: با ازدواج زودهنگام دانش آموزان دختر، جامعه خود را از افراد توانمند محروم می ‌کند و خانواده‌ای که کودک او رشد نیافته است، دچار نقصان کارکردی می ‌شود.

وی تصریح کرد: با ازدواج زودرس، گسترش ابعاد آسیب‌های اجتماعی رخ می‌دهد که ازجمله آن می‌توان به اعتیاد و طلاق کودکان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار