یکی از معضلات اصلی توسعه روستاها، عدم توجه به مباحث فرهنگی است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی در جامعه امری ضروری است، اظهار کرد: یکی از معضلات اصلی توسعه روستاها، عدم توجه جدی به مباحث فرهنگی است و باید برای حل این مشکل، تمامی دستگاه های فرهنگی در سطح استان، اقدامات ویژه ای انجام دهند.

کد مطلب: ۶۴۲۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ مسیح اله سلطانی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان زنجان افزود: باید از ظرفیت دستگاه های اجرایی، در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه در سطح روستاها استفاده کرد .

وی ادامه داد: با اختصاص اعتبارات فرهنگی به دستگاه های اجرایی استان، باید در زمینه توسعه مسائل فرهنگی در روستاها گام های ویژه ای برداشته شود تا شرایط مطلوبی برای دولت، طی ۴ سال آینده فراهم گردد .

سلطانی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم طی ۴ سال گذشته بیشترین خدمات عمرانی و رفاهی را به جامعه روستایی ارائه کرده است، تصریح کرد: مسئولین دستگاه هایی اجرایی موظف هستند در زمینه توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی بخصوص در سطح روستاها اهتمام جدی داشته باشند .

وی آسیب های اجتماعی را یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولین در جامعه دانست و ادامه داد: متاسفانه در گذشته عدم توجه به مباحث اجتماعی و نداشتن مهارت های لازم برای مقابله با آسیب های اجتماعی مشکلاتی را به وجود آورده بود، که باید گفت پس از استقرار دولت یازدهم به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه جدی شده است .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان یاد آورشد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی، عزم ملی صورت گرفته، به طوری که در استان زنجان نیز در این زمینه ۱۸ دستگاه اجرایی مشارکت جدی داشتند و ۱۱۱ برنامه نیز تدوین شده و درحال اجرا است .

سلطانی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی و مردم همراهی لازم را داشته باشند .

وی به اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان اشاره کرد و یاد آور شد: شاخص ها نشان می دهد که در استان زنجان در بخشی از آسیب های اجتماعی از جمله کاهش خشونت، مبارزه با مفاسد اخلاقی، طلاق توافقی، پیشگیری از حاشیه نشینی و کاهش آمار زندانیان موفق عمل نموده ایم، که باید برای داشتن جامعه ای توانمند و دارای مهارت های اجتماعی، همه دستگاه های اجرایی همکاری مناسبی داشته باشند .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اظهار کرد: جهت دهی به آموزش ها، داشتن نگاه علمی به مباحث آموزشی و ارائه آموزش های علمی به تسهیل گران برای کاهش آسیب های اجتماعی امری ضروری است .

سلطانی در پایان تصریح کرد: توانمندی سازی جامعه به لحاظ مقابله با آسیب های اجتماعی باید از درون خانواده ها آغاز شود که البته، در این زمینه نیز سازمان های مردم نهاد نقش موثری دارند.

منبع:روابط عمومی استاند اری زنجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار