در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تشریح عوامل کاهش سن اعتیاد/ سهم 80 درصدی مردان در اعتیاد

یک آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری با تشریح عوامل کاهش سن اعتیاد در میان جوانان گفت: ارزانی مواد مخدر عامل اصلی گرایش جوانان به اعتیاد است.

کد مطلب: ۶۴۲۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

مجید ابهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره کاهش سن اعتیاد گفت: اعتیاد، به عنوان ابزار اصلی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، جمعیت جوان جامعه را هدف قرار داده است. کاهش سن اعتیاد با توجه به تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی است. متاسفانه این مواد مخدر گیاهی مانند حشیش، گل، گراس و مواد صنعتی مانند شیشه، باعث شده سن اعتیاد به 24 سال برسد.

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری با اشاره به عامل اصلی کاهش سن اعتیاد بیان کرد: علت اصلی این موضوع تبلیغات کاذب و منفی درباره اعتیاد آور نبودن اینگونه مواد است. دشمن با شایعه اینکه، اینگونه مواد اعتیاد آور نیستند و هیچ اثر منفی ندارند باعث فریب نوجوانان و جوانان شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی جمعیت هدف از ابزارهای اصلی مقابله با اعتیاد است، گفت: با توجه به این نکته که تبلیغات کاذب و دروغ از یک سو و فراوانی این اقلام از سوی دیگر باعث شده تا بعضی از جوانان بخاطر چشم و هم چشمی و برای عقب نماندن از دوستان و همسالان خود دست به این رفتار منفی و نادرست بزنند.

این آسیب شناس اجتماعی در ادامه با اشاره به اعتیادآور بودن ریتالین اظهارداشت: بعضی از اقلام مانند قرص های ریتالین و ترامادول که باعث شب بیداری می شود مورد استفاده بسیاری از دانشجویان است که مصرف مداوم این داروها باعث اعتیاد بسیار زیاد به این مواد می شود.

ابهری درباره ارزانی مواد مخدر صنعتی افزود: ارزان بودن این مواد و کمبود شادی، نشاط و گران بودن تفریحاتی مانند سینما و استخر و .... باعث می شود تا برخی از جوانان برای کسب این لذت ها به مواد روی آورند. نزدیک به 80 درصد جامعه معتادان را مردان و تنها بخش اندکی را زنان تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار