معاون شرکت بازرگانی دولتی:

۳۶۰ هزار تن گندم دوروم از گندمکاران کشور خریداری شد

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: امسال افزون بر ۳۶۰ هزار تن گندم دوروم از گندمکاران کشور خریداری شده است.

کد مطلب: ۶۴۲۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حسن عباسی معروفان به رادیو گفت: امسال افزون بر 360 هزار تن گندم دوروم از گندمکاران کشور خریداری شده است. گندم دوروم بیشتر در استان های خوزستان و ایلام کشت می شود. امسال قیمت خرید تضمینی این رقم یک هزار و 336 تومان تعیین شده است.

وی اظهارداشت: گندم دوروم در مقایسه با گندم معمولی از مقدار پروتئین و گلوتن بیشتری نسبت به گندم معمولی برخوردار است.

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: آرد سمولینای گندم دوروم بیشتر به عنوان ماده اولیه در صنایع ماکارونی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شش میلیون و 103 هزار تن گندم از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده است.

عباسی معروفان همچنین میزان خرید دانه های روغنی را 167 هزار و 281 تن اعلام کرد و اظهارداشت: نقش دانه های روغنی امروز در تغدیه انسان، خوراک دام، توسعه اقتصادی و عدم وابستگی کشور برکسی پوشیده نیست.

وی گفت: امسال خوزستان رتبه نخست خرید گندم را با حجم یک میلیون و 352 هزار تن در سطح کشور به نام خود ثبت کرده است.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ضمن اشاره به پایان یافتن عملیات خرید این محصول راهبردی در خوزستان افزود: بهای گندم مورد خریداری از کشاورزان در این استان بطور کامل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه رتبه دوم و سوم خرید سال جاری گندم کشور به استان های گلستان و فارس به ترتیب با حجم یک میلیون و 86 هزار تن و 790 هزار تن رسیده است، اظهارداشت: برداشت محصول در این مناطق همچنان ادامه دارد.

عباسی معروفان با اعلام اینکه هفت هزار و 900 میلیارد تومان گندم بصورت تضمینی تاکنون از کشاورزان خریداری شده است، گفت: از این میزان افزون بر چهار هزار و 700 میلیارد تومان پرداخت شده و بقیه مطالبات به محض تامین اعتبار به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی همچنین از پرداخت 100 درصدی بهای گندم مورد خریداری در سه استان جنوبی کشور خبرداد و افزود: گندمکاران در سایر استان های کشور نیز دستکم 50 درصد بهای گندم تحویلی خود را تاکنون دریافت کرده اند.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت خرید تضمینی گندم معمولی سال جاری را بطور متوسط یک هزار و 300 تومان و قیمت گندم دوروم را یک هزار و 336 تومان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار