با حضور بیش از چهل سفیر انجام شد

برش کیک صلح و دوستی

با حضور سفراى خارجى و‌ رؤساى انجمن‌های دوستی ایران و دیگر کشورها، در راستای تعاملات فرهنگی طی مراسمی كيك صلح و دوستى بریده شد.

کد مطلب: ۶۴۲۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ بنابراین گزارش با هماهنگيهاى به عمل آمده از طرف صلاح زواوی سفیر دولت فلسطین در ایران و شبكه شوراى عالى انجمنهاى دوستى ايران با ساير كشورها ضيافت نهارى به افتخار سفراى جديد و سفرايى كه مدت مأموريتشان به اتمام رسيده در دفتر شبكه انجمنهاى دوستى برگزار شد .
در اين مراسم علاوه بر رؤساى انجمنهاى دوستى كشورها ، بالغ بر چهل سفير مقيم ايران نيز حضور داشتند .
در ابتدا زواوى بعنوان شيخ السفرا ضمن قدردانى از شبكه انجمنهاى دوستى براى تدارك آن ضيافت باشكوه ، از حضور سفراى مقيم تهران نيز تشكر كرد و گفت : اميدوار هستم با برگزارى اينگونه مجالس ديپلماتيك غير رسمى در حوزه ديپلماسى عمومى ضمن شناخت از يكديگر بتوانيم تعامل بيشترى با مردم شريف و عزيز ايران در حوزه هاى فرهنگى داشته باشيم .
سپس با دعوت ايشان، سفراى نيكاراگوئه ، هند ، فرانسه ، هلند ، مصر ، تاجيكستان ، بلغارستان ، قرقيزستان ، ونزوئلا ، كوبا ، سنگال ، فنلاند، سوريه ، الجزاير ، موريتاني ، تونس ، بنين ، اكوادور و مسئول نمايندگى اكو در ايران ، همگى طى سخنانى كوتاه بر ايجاد تعاملات فرهنگى تأكيد کردند.
در پايان دكتر رضا سيدان نائب رييس شبكه شورايعالى انجمنهاى دوستى ايران با ساير كشورها و رييس منطقه اى انجمنهاى دوستى آسيا و اقيانوسيه در مورد روند تشكيل انجمن هاى دوستى سخن گفت و خطاب به سفرا عنوان كرد: اين انجمنها غيرسياسى ، غيردولتى و مستقل هستند و ما تمايل داريم با تعامل يكديگر بتوانيم برنامه هاى مشترك فرهنگى در ايران و به ويژه در كشور شما داشته باشيم تا مردمان كشور شما هم با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ايران آشنا ﺷﻮﻧد.
در انتهاى مراسم بعد از صرف نهار ، كيك صلح و دوستى توسط صلاح زواوی سفیر دولت فلسطین در ایران و دكتر رضا سيدان نائب رييس شبكه انجمنهاى دوستى بريده شد .
بنابراین گزارش هریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان در ایران در پاسخ به خبرنگار ما در مورد ارتباطات فرهنگی کشورها گفت: ارتباطات فرهنگی که از طریق شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها شکل گرفته ، فرصت بسیار مفید و مثبتی است. از این طریق ارتباطات فرهنگی ، هنری و‌ اجتماعی بیشتری بین کشور من و‌ایران پیش می آید و ما هم سعی می کنیم این ارتباطات بیشتر شود و از این فرصت ها بهره بیشتری بگیریم.
هم چنین آدریان کوزیاسکی سفیر رومانی در تهران نیز معتقد است: گسترش و ارتقاء ارتباطات و تعاملات فرهنگی بسیار مهم است و شبکه انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها حتی می تواند در گسترش روابط اقتصادی نیز موثر باشد.
وی افزود: گسترش روابط بین المللی کشورها بسیار مهم است و مسلما" تحولات جهان و منطقه در این موضوع مؤثر است. هر کشوری و هر سفارتی مایل است ارتباطش را با سایر کشورها بیشتر کند ، مهم این است که از فرصت ها درست استفاده کنیم.
نعمت الله امام زاده سفیر تاجیکستان در تهران نیز ایران را کشور دوست و برادر خواند و گفت: مشترکات زبانی ، تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ایران و تاجیکستان باعث شده که همکاری هایی با هم داشته باشیم. دو ملت ایران و تاجیکستان همیشه کنار هم هستند و اطمینان دارم برگزاری چنین محافلی باعث رشد ارتباطات و رونق تعاملات فرهنگی می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار