توانمندسازی فرزندان امروز؛ مقاوم سازی اقتصاد فردا-۳

رشد مهارت‌های اجتماعی نوجوانان نیازمند شیوه‌های نوین آموزشی

یک جامعه شناس با بیان اینکه رشد مهارت های اجتماعی به نوجوانان نیاز به شیوه های نوین آموزشی دارد بر ضرورت بازنگری ارائه شیوه های تربیتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۴۲۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد

کاظم عباسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه مهارت های اجتماعی در میان نوجوانان در سطح مطلوبی قرار ندارد، گفت: برای ارتقا و تکامل مهارت های اجتماعی باید نهاد خانواده از شیوه های آموزشی به روزی استفاده کنند که همگام با پیشرفت تکنولوژی های نوین باشد و با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی می بایست اطلاعات خود را همواره به روز رسانی کنند.


وی افزود: از آنجا که سن نوجوانی حساسیت زیادی دارد و بسیاری از خانواده ها نگران آینده فرزندان خود هستند، بنابراین در گام اول مهم ترین نقش را در تربیت و ارائه آموزه های اجتماعی، والدین بر عهده دارند. والدین نقش مهمی در نحوه ارتباط گیری فرزندان و شکل دهی به روابط آن ها دارند.


این جامعه شناس در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مربیان آموزش و پرورش در نهادینه کردن مهارت های اجتماعی نوجوانان گفت: پس از خانواده، نقش مربیان تربیتی در مدارس بسیار تأثیرگذار است و کودکان و نوجوانان الگوی خود را از معلمان دریافت می کنند بنابراین مربیان در مدارس می توانند مهارت های اجتماعی را به نوجوانان فرا دهند منتهی این آموزه ها باید بر اساس الگوهای صحیح شکل گیرد.


وی تصریح کرد: یکی از نگرانی هایی که در رابطه با نهادینه شدن مهارت های اجتماعی در میان نوجوانان وجود دارد، فاصله میان آن ها و نوجوانان است که فاصله ایجاد شده دارای عوامل و دلایلی است که باید آسیب شناسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار