مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

تهران فقیر است خیرین کمک کنند/آموزگاران تهرانی بازنشسته نشوند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال می خواهیم نظارت جدی روی ثبت نام ها داشته باشیم و حتی تا برکناری مدیر هم پیش می رویم.

کد مطلب: ۶۴۱۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ عباسعلی باقری در جمع خبرنگاران در مورد گرفتن پول هنگام ثبت نام در مدارس گفت: امسال بحث ثبت نام را جدی تر دنبال می کنیم و تلاش داریم تا این مسئله با کمترین مشکل به اتمام برسد.

وی افزود: ستادهای ثبت نام در مناطق 19 گانه اماده خدمات رسانی به همشهریان هستند و ستاد ثبت نام اداره کل هم به این مجموعه کمک می کند. همشهریان گرامی اگر موردی راجع به ثبت نام داشتند می توانند به سامانه الکترونیکی اداره کل مراجعه کرده و یا با شماره 88964006 تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند.قطعا به شکایات آنها رسیدگی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه همشهریان می توانند به صورت مستقیم هم با وی در ارتباط بوده و شکایت خود را اعلام کنند گفت: شماره همراه 9121540640 شماره مستقیمی است که تمام نظرات را می بینم و به آنها پاسخ خواهم داد البته شماره 9123804414 نیز شماره مستقیم روابط عمومی است که اگر موردی را درباره ثبت نام باشد به آنها رسیدگی می شود.

باقری گفت: امسال تیم های نظارتی ویژه ای را مسئول بازرسی از روند ثبت نام در مدارس کردم و آنها به صورت محسوس و نامحسوس این فرایند را زیرنظر دارند و همه موارد را بررسی می کنند. اگر مشکلی در این فرایند وجود داشت تا اخر پیگیر حل آن خواهیم بود حتی اگر منجر به برکناری مدیرآموزشگاه بشود.

وی با اشاره به اینکه به اندازه تمام دانش آموزان شهر تهران ظرفیت برای ثبت نام در مدارس پیش بینی شده است گفت: برخی مدارس در افکار عمومی به عنوان مدارس بهتر معرفی شده اند و تقاضا برای ثبت نام در آنها بیشتر است بنابراین ممکن است همشهریان ما از مناطق دیگر هم تقاضای ثبت نام در آن مدرسه را داشته باشند اما محدودیت ثبت نام اجازه این کار را ندهد.این همان مشکلی است که گفتم و باید فکری برای آن کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران برای انجام هدایت تحصیلی به بهترین شکل ممکن با کمبود مشاور روبه رو است گفت: امیدوارم مشاوران ما به روز باشند و اطلاعات کافی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

باقری یک خبر خوش برای آموزگاران شهر تهران اعلام کرد و گفت: آموزگاران و نیروهای مرد شهر تهران می توانند امسال بدون هیچ مشکلی ادامه خدمت دهند و از این خواسته آنها استقبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دیگر در شهر تهران دبیر مازاد زن مانند گذشته وجود ندارد گفت: درسالهای گذشته با این مشکل رو به رو بودیم اما چندین سال است که دبیران مازاد زن را به بخش آموزگاری منتقل کردیم و اکنون مشغول خدمت در آن بخش هستند به همین خاطر دبیر مازاد زن به آن معنای ویژه نداریم و همه چیز در حال بررسی است.

وی در مورد اخذ وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان گفت: طبق قانون مدارس تیزهوشان ، نمونه دولتی و شاهد می توانند هنگام ثبت نام وجه دریافت کنند و مدارس دولتی و هیات امنایی نباید هنگام ثبت نام و در ترم تابستان پولی را بگیرند و اگر تیم نظارتی ما تخلفی را در این زمینه گزارش کند به شدت پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای رسیدن به قله موفقیت نیازمند عزم ملی و کمک همه دستگاه ها و نهادهای کشور است گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نظر کارشناسان و همچنین علم روز جهانی آموزش و پرورش زیرساخت توسعه پایدار هر کشور است و هر کشوری بخواهد در این زمینه موفق باشد باید به آموزش و پرورش توجه کند .

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش کار بزرگی را پیش رو دارد و کار های آن مخصوص یک وزیر یا وزارتخانه نیست برای اینکه آموزش و پرورش ما موفق باشد و در نتیجه کشور بتواند به جایگاه بالاتری از رشد برسد نیازمند عزم ملی و کمک همه دستگاه ها در بحث تعلیم و تربیت هستیم .

باقری در مورد هدایت تحصیلی در شهر تهران گفت: هم اکنون گرایش دانش آموزان و خانواده ها به سمت رشته علوم تجربی بیشتر است و برای تغییر این نگرش باید یک کار فرهنگی بزرگ صورت بگیرد. بطور مثال در کنکور امسال از حدود 930 هزار شرکت کننده حدود 580 هزار نفر در رشته علوم تجربی شرکت داشتند و در خوشبینانه ترین حالت حدود 15 هزار از این متقاضیان می توانند در رشته های داروسازی و پزشکی تحصیل کنند. در نتیجه بقیه نفراتی که امتحان دادند ممکن است دچار سرخوردگی شوند.

وی در مور تمایل بیشتر دانش آموزان به تحصیل در رشته علوم تجربی گفت: البته این مسئله در تهران با سایر نقاط کشور متفاوت است و رشته ریاضی فیزیک دانش آموزان بیشتری را به خود جلب کرده است. ما باید به سمت گسترش هنرستان ها پیش برویم و این کار نیاز به فرهنگسازی توسط همه گروه ها دارد.

وی ادامه داد: از ۴ هزار فرهنگی بازنشسته شهر تهران، ۱۵۰۰ نفر آموزگار هستند و از ۲۵۰ نیروی تربیت معلم که قرار است امسال جذب آموزش و پرورش تهران شوند، ۲۰۰ نفر آموزگار هستند که نشان می‌دهد، با کمبود نیروی انسانی مواجهیم.
وی افزود: در هنرستان‌ها نیز با مشکل کمبود استادکار مواجه هستیم و از همکاری استادکاران بازنشسته مرد در تمام رشته‌ها و البته استادکاران زن بازنشسته در برخی رشته‌ها دعوت به همکاری می‌شود.
باقری با تاکید بر اینکه شهر تهران از نظر فضاهای آموزشی فقیرترین استان در کشور است گفت: حدود 40 درصد فضاهای آموزشی شهر تهران فرسوده بوده و سن آنها بالای ۵۰ سال است. خیرین بزرگی در تهران مشغول فعالیت هستند و کارهای بزرگی هم انجام داده اند اما به خاطر تعداد معدودی که د ربرخی مناطق مرفه ساکن هستند نمی شود گفت که تهران دیگر به مدرسه نیاز ندارد.به جرات می گویم که شاید بیش از 80 درصد دانش آموزان تهرانی همین هزینه اولیه برای ثبت نام رد مدارس و ادامه تحصیل را ندارند و این اصلا خوب نیست.
وی در مورد تدریس 6 ساعته مدیران و معاونان مدارس که مسئولان وزارتخانه این امر را اختیاری عنوان کرده اند و اعلام کرده اند که این تدریس که در گذشته وجود داشت لغو شده است گفت:به لحاظ تخصصی، فنی و علمی اگر مدیران و یا معاونان تدریس هم داشته باشند و از محیط آموزش در کلاس دور نشوند برایشان خوب است.ضمن آنکه اگر مدیر و یا معاونی در کلاس درس تبهر علمی داشته باشد دانش آموزان حرف شنویی بهتری از او خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار