قائم مقام معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

خبرگزاری پانا صدای رسای وزارت آموزش و پرورش است

قائم مقام معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری پانا در جهت پوشش خبری این دوره از مسابقات، خبرگزاری پانا را صدای رسای وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

کد مطلب: ۶۴۱۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

علی رمضانی، قائم مقام معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در حاشیۀ بازدید از روند برگزاری ششمین دورۀ مسابقات همسرایان فرهنگی سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، با حضور در غرفۀ خبرگزای پانا در محل برگزاری این مسابقات و در گفتگو با خبرنگار پانا در شهرستان های استان تهران، ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری پانا در جهت پوشش خبری این دوره از مسابقات، خبرگزاری پانا را صدای رسای وزارت آموزش و پرورش برشمرده و گفت: صمیمانه از تمامی تلاش های صورت گرفتۀ خبرگزاری پانا در حوزۀ تعلیم و تربیت تقدیر و تشکر می کنم.

وی در ادامه، با اذعان به این امر که از تأثیر گزاری خوب خبرگزاری پانا در میان خبرگزاری های کشور احساس شعف و شادی می کند، افزود: همواره دغدغه ای در حوزۀ تربیت وجود دارد و آن هم این است که ارتباط میان دانش آموزان و معلمان با مشکل مواجه است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این امر که دانش آموزان و همۀ معملمان در حوزۀ ارتباط با یکدیگر با مشکل مواجه هستند، ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که این ارتباط را بهبود بخشیم و توجه برنامه ریزی ها به برنامه های سند چشم انداز آموزش و پرورش معطوف است.

رمضانی با تأکید بر این امر که معاونت پرورشی موظف است که در حوزۀ تعلیم و تربیت از همۀ عناصر موجود و در دسترس استفاده کند، اظهار داشت: یکی از مهم ترین عناصر تربیتی مدرسه گروه همسرایان است و اگر به آن دقت کنیم، می بینیم که همۀ دبیران در حوزه های مختلف در آن حضور دارند و این امر برای همگان جالب و جذاب است.

قائم مقام معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، با اذعان به این امر که معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که این تلاش ها و برگزاری این دست از مسابقات می بایست به همۀ رشته ها از جمله تئاتر نیز گسترش یافته و با جدیت پیگری شود، تصریح کرد: می بایست از همۀ ظرفیت همکاران فرهنگی در مدارس بهره جست.

رمضانی، با ابراز نگرانی از این که ارتباط اجداد و نیاکان دانش آموزان در حوزۀ ادبیات فولکلوریک قطع شده است، تأکید کرد: این امر برای وزارت آموزش و پرورش نگران کننده است و بر همین اساس، سیاست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر این است که در سال آینده، دبیرخانه ای برای استان ها در بحث داستان ها و سرودهای فولکلوریک در نظر گرفته شود، یادآور شد: این فرهنگ نیاکان می بایست به دانش آموزان انتقال داده شود.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو، با تأکید بر این امر که فرهنگ ایثار و شهادت یکی دیگر از مهم ترین موضوعاتی است که همواره با جدیت پیگیری می شود، گفت: در هشت سال دفاع مقدس، بهترین فرزندان این نظام، برای بهترین آرمان های آن به شهادت رسیده اند و علی ای حال که در حوزۀ راهیان نور فعالیت ها و اقدامات بسیار خوبی صورت می گیرد، اما هنوز در این زمینه اقناع نشده ایم.

این مقام مسئول با اذعان به این امر که معاونت پرورشی در نظر دارد که بهتر و وسیع تر برای انتقال فرهنگ شهادت برای دانش آموزان و جامعه ورود پیدا کند و برنامه های آن به زودی اعلام خواهد شد، افزود: می بایست از معلمانی که بدون هیچ چشم داشت و با هزینه های شخصی خود در این حوزه ورود پیدا کرده اند، قدر بدانیم و حرمت آنان را حفظ کنیم.

وی ضمن تأکید بر این امر که فضای کار هنری، می بایست برای هنرمندان فرهنگی فراهم آید، ادامه داد: می بایست تمام فضای آموزش و پرورش به این عزیزان توجه کنند، اما متأسفانه در بحث سرود ناملایمتی بر فرهنگیان می رود و این نیازمند این است که مدیران ارشد نظام، فضا را برای سرود، تئاتر و دیگر فعالیت های هنری برای فرهنگیان فراهم آورند.

رمضانی با اشاره به تأثیر بسزای سرودهای حماسی در فضای دفاع مقدس، اظهار داشت: در سخت ترین شرایط جنگ که رزمندگان به خستگی دچار می شدند، یک سرود از حاج صادق آهنگران، روحیه ای خاص در میان رزمندگان ایجاد می کرد و امروز نیز، فرهنگیان عزیز در این حوزه، به سان رزمندگان دفاع مقدس هستند که فرهنگ دین و انقلاب را به دانش آموزان انتقال می دهند.

قائم مقام معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، در پایان با اذعان به این امر که می بایست برای فرهنگیان وقت گذاشت و به آنان بها داد، تصریح کرد: می بایست برای فرهنگیان سرمایه در نظر بگیریم، چرا که فرهنگیان چیز زیادی از ما نمی خواهند و تنها به حرمت خود می اندیشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار