حجت الاسلام صدیقی: قوه قضائیه نسبت به تحقق فرمایشات رهبری قدم بردارد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این که در راس قوه قضائیه مجتهدی عادل منصوب شخص اول مملکت است، تاکید کرد، توقع این است که این قوه تقویت شده و جایگاه واقعی خود را پیدا کند و نسبت به اموری که حضرت آقا تذکر دادند، قدم بردارد.

کد مطلب: ۶۳۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران اظهار داشت: در هفته قوه قضائیه، مقام معظم رهبری مطالبی را که باید مطرح شود، مطرح فرمودند و در رسانه ها هم مطرح شد.

وی ادامه داد، دستگاه قضائی یک دستگاه پشتیبانی کننده قانون، امنیت و احیا کننده بوده و در حقوق عامه و آزادی های مشروع و کم کردن تجاوز متجاوزان و کاهش دادن مشکلات اجتماعی در همه جا بر اساس اختیاراتی که قانون اساسی داده است، دست قوه قضائیه باز است.
صدیقی تاکید کرد: قوه قضائیه، نظارت بر اجرای قانون با داشتن دو بازوی مهم، بازرسی کل کشور جریان و سیلان در تمام وزارت خانه ها و ادارات داشته و همه جا چتر نظارتی اش باید پیشگیری کند نه این که بگذارند و بعد پرونده های چند میلیونی را مطرح کنند.
خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: باید با حضور بازرسی کل کشور خلافی در هیچ وزارت خانه ای واقع نشود و در اجحافی که به کارمندان دولت از طریق دولت می شود دیوان عدالت جایگاه خود را دارد.
وی همچنین با اشاره به مساله بورسیه ها اظهار داشت: سال ها گذشت و تعدادی از این افراد مظلوم بودند و همه جا دادشان را بلند کردند اما تاکنون اقدام موثری در این رابطه واقع نشد. امیدواریم قضات ما بدانند در لبه آتش هستند.
خطیب جمعه تهران در عین حال با اشاره به هفتم تیر و هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر افزود: مرحوم بهشتی نه تنها در دوران خود مظلوم بود، بلکه بعد از شهادتش هم گوهر ناشناخته ای است. هیچ جا ادعای دانشمندی و اندیشمندی از آیت الله بهشتی سراغ ندارید.
صدیقی افزود: آیت الله بهشتی، همه مخالفان خود را تحمل می کرد و در برابر جو سنگینی که علیه خودش به وجود آورده بودند برای دفاع خود لب نمی گشود.
خطبه دوم در حال تکمیل است...

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نیز گفت: تمام کارهای ما در این دنیا پشت ویترین می رود و همه کسانی که از آنها حیا می کردیم و ملاحظه داشتیم، تمام بدی های ما را می بیند و آن روز یوم الدین است و جلال خدا تجلی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه تقوا زمینه هوشیاری است، اظهار داشت: کسانی که در زندگی اهل تقوا هستند یعنی در چارچوب حرکت می کنند ، یعنی در حریم خدا خودشان را عبد می بینند و به خودشان اجازه هرکاری را نمی دهند.
صدیقی ادامه داد: اگر سخن می گوید سخن حرام نمی گوید و اگر کار می کند از درآمد حرام هراس دارد و آن را آتش می بیند و اگر با کسی دشمن است برای خدا دشمن است و با مومن دشمن نمی شود و اگر دوست است دوستی حرام ندارد.
وی اضافه کرد: کسی که در زندگی درست و پاک زندگی می کند وقتی شیطان زمینه و وسوسه برای او درست می کند فوری متوجه می شود و از این جهت اگر کسی خیر دنیا و آخرت مورد آرزویش است هم باید خودش در مسیر تقوا حرکت کند و هم از خداوند تقوا را طلب کند.
امام جمعه موقت تهران درباره سوره حمد و آیات آن گفت: این آیات دریا، چشمه جوشان و گنجینه ای عظیم است و با کلید بسم الله در نماز در ارتباط با خدا را باز می کنیم، مومن کسی است که یاد خدا دل او را به تپش می آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار