مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش :

۲۵ هزار پایگاه اوقات فراغت در سطح مدارس کشور فعالیت می کنند

مدير كل فرهنگي و هنري اردوها و فضاهاي پرورشي وزارت آموزش و پرورش ، از ایجاد ۲۵ هزار پایگاه اوقات فراغت در سطح مدارس، هنرستان، مساجد، دارالقرآن، پژوهشسرا و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح کشور خبر داد و گفت: ۵ میلیون نفر برنامه در قالب طرح اوقات فراغت از این کلاس ها استفاده خواهند کرد.

کد مطلب: ۶۳۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، مهدی علی اکبرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی در بجنورد، کلاس های اوقات فراغت را یک فرصت برای دانش آموزان در جهت انتخاب علایق و استعدادهای خود دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش با برنامه ریزی طرح اوقات فراغت، سعی در ارائه رشته های متنوع و مورد نیاز دانش آموزان دارد

علی اکبرزاده از ایجاد ۲۵ هزار پایگاه اوقات فراغت در سطح مدارس، هنرستان، مساجد، دارالقرآن، پژوهشسرا و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح کشور خبر داد و افزود: ۵ میلیون نفر برنامه در قالب طرح اوقات فراغت از این کلاس ها استفاده خواهند کرد

وی با بیان اینکه شعار امسال هر دانش آموز چند مهارت، است عنوان کرد: این اختیار به مدیران پایگاه ها داده شده است تا رشته های بومی محلی را متناسب با منطقه جغرافیایی خود برای اوقات فراغت دانش آموزان ایجاد کنند.

وی با اشاره به سامانه ثبت نام اوقات فراغت گفت: دانش آموزان با ورود به این سامانه با کد اختصاصی خود می توانند از برنامه های موجود و رشته های مورد علاقه خود در طرح اوقات فراغت امسال مطلع شوند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ما نیز می توانیم با این امکان، علاقه مندی دانش آموزان به رشته های گوناگون را رصد و بر این اساس برای سال های آتی برنامه ریزی کنیم.

علی اکبرزاده از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار به منظور کمک به پایگاه های اوقات فراغت مناطق کم برخوردار کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح ایران مهارت امسال برای اولین بار و به صورت پایلوت در استان تهران اجرا می شود، عنوان کرد: با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای این طرح به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در این طرح می توانند از آموزش های مهارتی کوتاه مدت و تخصصی حتی در طول سال نیز بهره مند شوند و گواهی نامه مهارت کوتاه مدت دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این آموزش ها از یک و نیم ساعت تا ۲۰ ساعت و در ۴۵ رشته متنوع مهارتی ارائه می شود.

علی اکبرزاده با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری که در وزارتخانه آموزش و پرورش برای دانش آموزان اجرایی می شود، افزود: کار فرهنگی نامحدود است چرا که جامعه روز به روز در حال تغییر و تحول است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان عنوان کرد: طرح ۵۰ هزار نمایشگاه، ۵۰ هزار مدرسه به زودی فراخوان خواهد شد که پس از ارائه کتاب های جدید از سوی ناشران، کتاب ها انتخاب و برای ۵۰ هزار مدرسه خریداری خواهد شد.

علی اکبرزاده تصریح کرد: در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال نیز یک و نیم میلیارد تومان کتاب خریداری شد و کتابخانه های یک هزار و ۵۰۰ مدرسه تجهیز می شوند.

وی یادآورشد: از 12 تیرماه سالجاری تا آخر شهریور دانش آموزان به اردوهای راهیان نور و مناطق غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند که تاکنون 550 هزار دانش آموز به این اردوها اعزام شده اند

مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش گفت: تابستان امسال ۱۷هزار نفر دانش آموز متوسطه کشور در قالب اردوی زیارت اولی ها به شهرهای زیارتی مشهد، قم و شیراز اعزام می شوند.

علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه به برنامه های آموزش و پرورش استان برای اوقات فراغت تابستان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان این استان در 100 رشته از برنامه های اوقات فراغت تابستان شرکت می کنند.
وی افزود:تابستان امسال 90 پایگاه اصلی و 125 پایگاه فرعی برای اجرای برنامه های اوقات فراغت تابستان امسال دایر می شود.
وی گفت: علاوه بر برنامه های آموزش و پروش، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز برای آموزش مهارت در رشته های مختلف، برنامه هایی را تدارک دیده است که حضور دراین برنامه ها به صورت رایگان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار