نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو با پانا:

تشخیص ها از قانون اساسی در قوای مختلف متفاوت است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تشخیص ها از قانون اساسی متفاوت است راه آن این است که نشست هایی علمی را در دانشگاه ها و محافل علمی و آموزشی داشته باشیم و بر روی اصول 19 تا 42 قانون اساسی بازنگری کنیم و در نهایت ممکن است که بحث های علمی ما را به راه حل واحدی برساند .

کد مطلب: ۶۳۹۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

محمد کاظمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهار داشت: نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه مطرح فرمودند نکات بسیار مهمی است یکی از مباحث بحث حقوقی و بیت المال است زیرا قوه قضاییه به نمایندگی از جامعه به دنبال آن است و بحث دیگر حقوق شهروندی است که باید به سمت رعایت دقیق اصول 19 تا 42 قانون اساسی حرکت کنیم.

وی ادامه داد : این اصول در قانون اساسی مربوط به آزادی بیان ، آزادی مطبوعات و مسائلی از این قبیل است که تاکید مقام معظم در هر دو حوزه بود و قوه قضاییه در این حوزه ها می تواند به خوبی نقش ایفا کند امیدواریم این رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری تاثیری در بهبود اوضاع در مسائل مختلف داشته باشد .

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: قوه قضاییه در مورد خود نظارتی وظایفی دارد و ما سازمان بازرسی را در قوه قضاییه و حتی دادسرای انتظامی داریم که در رابطه با نظارت بر عملکرد قضات است و همین موضوعات می توند نقش مهمی در این مساله داشته باشد و قوه قضاییه باید این بخش را فعالتر کند .

وی خاطرنشان کرد: آزادی مشروع مردم همان چیزی است که در قانون اساسی آمده و این در قانون پیش بینی شده است و حاصل آن حفظ موازین اسلامی و اقدام براساس موازین فقهی و دینی ما است که در قانون اساسی حدود آن مشخص شده است .

کاظمی گفت: قانون اساسی ما تا حدود زیادی آزادی های مشروع و فردی مردم را لحاظ و پیش بینی کرده است اما در عمل گاهی مشکل داریم .

وی با بیان اینکه گاهی تشخیص ها در عمل به قانون اساسی متفاوت است تصریح کرد: این مساله در قوای مقننه، قضاییه و مجریه نیز وجود دارد و اساس اختلاف بر همین موضوع است که تشخیص ها از قانون اساسی متفاوت است و راه آن این است که نشست های علمی را در دانشگاه ها و محافل علمی و آموزشی داشته باشیم و بر روی اصول 19 تا 42 قانون اساسی بازنگری کنیم و در نهایت ممکن است که بحث های علمی ما را به راه حل واحدی برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار