مصطفی یگانه در گفت و گو با پانا:

برنامه های تلویزیونی محل کسب درآمد من است

مصطفی یگانه با اشاره به حضورش در برنامه های تلویزیونی گفت: بیشتر درآمدم را از برنامه های ارگانی، برنامه های تلویزیونی و کنسرت در می آورم، آهنگ هایی که اجرا می کنم از آهنگ های آلبومم است که مجوز گرفته ولی هنوز منتشر نشده است.

کد مطلب: ۶۳۸۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی یگانه خواننده پاپ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره فعالیت های اخیر خود گفت: چند روز گذشته آهنگی به نام «جاده» منتشر کرده ام. شاعر این آهنگ مهسا مهاجر است که در استودیو شخصی خودم تهیه و ظبط شده است.

وی درباره دلایل انتخاب موضوع های آهنگ هایش بیان کرد: آهنگ هایی که بنظرم قشنگ است و با روحیات خودم سازگار است و باب میل مردم جامعه است را می خوانم دلیل اصلی انتخاب «جاده» این بود که خودم این شعر را دوست داشتم.

مصطفی یگانه درباره آهنگی که برای جامعه تالاسمی خوانده بود گفت: آخرین آهنگم به نام «همخون» که برای جامعه تالاسمی خوانده بودم در روز 18 اردیبهشت یعنی روز جهانی تالاسمی مجوز پخش گرفت به همین خاطر بسیاری از سایت ها نتوانستند آنرا منتشر کنند، ولی در تلاشم که یک کلیپ نیز برای این آهنگ بسازم.

وی درباره استقبال مردم از آهنگهایش گفت: مردم به من خیلی لطف داشته اند. شرایط پخش آهنگ ها امروزه بسیار متفاوت شده است، آهنگ ها به وسیله مردم سریعا در فضای مجازی قرار می گیرد و کمتر کسی به سراغ سایت ها برای دانلود آهنگ می رود و این مسئله برای خواننده ها هم خوب است هم بد. بیشتر درآمدم را از برنامه های ارگانی، برنامه های تلویزیونی و کنسرت در می آورم. بسیاری از آهنگ هایی که اجرا می کنم از آهنگ های آلبومم است که مجوز گرفته ولی متاسفانه هنوز انتشار نشده است. دنبال یک مدیر برنامه خوب می گردم تا با برنامه ریزی آهنگ هارا پخش کنم، منتظر اتفاق های خوب برای تابستان امسال هستم.

این خواننده پاپ درباره فعالیت هایی که در کنار کار موسیقی انجام می دهد تصریح کرد: فعالیت هایم را محدود به موسیقی نکرده ام، او کارگردانی و آهنگ سازی را از دیگر عوامل کسب درآمدش نامید. از سال 1385 وارد دنیای موسیقی شدم همان سال اولین آهنگم را نیز منتشر کردم. از سال 85 سه آلبوم از من منتشر شده است ولی تابحال آلبوم رسمی منتشر نکرده ام. همچنین بسیاری از آهنگ هایم مانند« دلتنگی» یا «تنهایی» کار تنظیم شعر و ملودی آن ها را خودم انجام داده ام.

او درباره مشکلات مجوز گرفتن از وزارت ارشاد گفت: تمام آهنگ هایم مجوز دارند ولی گرفتن مجوز برای یک تک آهنگ بسیار سخت است. هر خواننده ای باید آهنگ هایش را در چهارچوب وزارت ارشاد تولید کند. همچنین در یک سال به بیش از 3 آهنگ مجوز نمی دهند برای آن هم یک رمز ورود به سیستم به خواننده می دهند و یک ماه فقط برای ترتیب شعر خواننده را معطل می کنند درصورتی که مردم نیاز دارند از ما آهنگ بشنوند.

او افزود: شرکت هایی که مجوز می دهند با اینکه وزارت ارشاد از آن ها هزینه ای دریافت نمی کند، برای دادن مجوز از خواننده پول می گیرند. از هنرمندان حمایت لازم صورت نمی گیرد. بسیاری از مدیر برنامه ها نیز کار خود را به خوبی انجام نمی دهند و در ازای کاری که انجام نداده اند توقع دستمزد دارند. قصد ناله کردن ندارم ولی فشار روی من زیاد شده است قبلا که مجوز نداشتم هر زمانی که می خواستم می توانستم آهنگ منتشر کنم ولی الان که مجوز را دارم بابت هر کاری باید یک ماه صبر کنم تا مجوز آن آهنگ بیاید.

یگانه درباره شرایط فعلی خود بیان کرد: دو آلبوم آماده برای انتشار دارم همچنین برای کنسرت دادن آماده ام تابحال نیز در شهر شیراز کنسرت گذاشته ام و گروه نوازندگی ام نیز آماده است. برای کنسرت دادن هم باید ابتدا از گروه موسیقی و بعد از خواننده به مدت یک ساعت فیلم گرفته و ارسال شود البته قبل از آن هم باید مجوز را گرفته باشی. بعضی از شرکت ها هم به شما برای مجوز گرفتن از وزارت ارشاد قول می دهند و با شما قرارداد نمی بندند ولی مجوز را به اسم خودشان صادر می کنند و خواننده هیچ کاری نمی تواند بکند درصورتی که وزارت ارشاد باید دادن مجوز را به خواننده یک عرف بداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار