معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان:

مرکز رصد آسیب های اجتماعی با محوریت ادارات آموزش و پرورش ایجاد شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: مرکز رصد آسیب های اجتماعی و اولویت بندی آسیب ها در شهرستانها با محوریت ادارات آموزش و پرورش ایجاد شود.

کد مطلب: ۶۳۶۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با دستورکارموضوع آسیب های اجتماعی در محیط های آموزشی و با حضور علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ، مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش و فرمانداران 14 شهرستان استان ، مدیران کل فرهنگی و اجتماعی ، امور بانوان و خانواده ، امور اتباع خارجی استانداری و اعضای شورای آموزش و پرورش استان ، معاونت تربیت بدنی و سلامت برگزارشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: توسعه پایدار، اعتلای انسانی و رشد فرهنگی باید از آموزش و پرورش آغاز شود و این سازمان با توجه به دارا بودن پشتوانه سرمایه عظیم انسانی و اجتماعی از جایگاه رفیعی در سیاست گذاریهای عمومی برخوردار است.
"علی اصغر طهماسبی" در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 96 اظهار کرد: صداقت، کارایی و دگر خواهی در آموزش و پرورش اعتماد اجتماعی را بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه دانش آموز مهمترین و اصلی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است، افزود: یکسری از آسیب های اجتماعی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را به خطر می اندازد که بر همین اساس می بایست این آسیب ها احصاء و و اقداماتی در خصوص کاهش و کنترل آنها در مدارس صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه توانمند سازی والدین، معلمان و دانش آموزان را درخصوص مواجهه با آسیب های اجتماعی از ضروریات عنوان کرد.
طهماسبی خاطرنشان کرد: نهاد آموزش و پرورش از نهادهای تاثیر گذار در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و تقویت امنیت اجتماعی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار؛ راه اندازی ستاد شهرستانی ساماندهی آسیب های اجتماعی در مدارس و ایجاد مرکز رصد آسیب های اجتماعی با محوریت ادارات آموزش و پرورش شهرستانها را از جمله اقدامات ضروری در این حوزه برشمرد.
وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز ضمن تشکر از حضور مهمانان ومدعوین واعضای محترم به سیاست کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس از 2 سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت:این اقدامات نتایج اثر بخشی برای مدارس داشته و برخی از شاخص های استان را ارتقاء داده است در عین حال همچنان مهم ترین مسئله ما در حال حاضر کاهش آسیب هاست و از فرمانداران محترم می خواهیم که با کمک مدیران شهرستانی نسبت به رصد و شناسایی و اولویت بندی آسیب ها اقدام نموده و در کارگروههای اجتماعی شهرستانها با محوریت آموزش و پرورش و کارشناسان اجتماعی برای این منظور برنامه ریزیهای لازم را بعمل آورند .
در ادامه هر یک از فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش و مدیران کل حاضر در جلسه اقدامات و دیدگاههای خود در حوزه آسیب های اجتماعی شهرستان بویژه محیط های آموزشی را ارائه و خواستار مشارکت و همراهی همه بخش ها و سازمانها در ارائه خدمات مناسب پیشگیری از آسیب ها در مدارس شدند .
بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس استان در سال تحصیلی جاری ، انتطارات این حوزه را از حاضرین بیان کرد.
در بخشی از این گزارش به طرح های پیشگیری رشد مدار و اجتماع محور ، طرح تقسیم کارملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ، طرح توانمند سازی دانش آموزان پایه دهم و از تحت پوشش قرار گرفتن تعداد 144326 نفر از دانش آموزان ، تعداد 136952 نفر از والدین و 9577 نفر از همکاران فرهنگی استان به طور مستقیم در موضوع پیشگیری از آسیبها خبرداد .
وی به تهیه و چاپ کتاب راهنمای معلم دوره های مختلف تحصیلی با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پر خطر به منظور اجرای برنامه های پیشگیری در کلاس های درس از ابتدای سال تحصیلی آینده اشاره و خواستار برگزاری دوره های مختلف آموزشی و توانمند سازی معلمان در تابستان گردید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار